Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak u četvrtak je pozvala srednje strukovne škole i županije, kao njihove osnivače, da se jave na raspisani javni poziv za uspostavu regionalnih centara kompetentnosti u strukovnom obrazovanju, za što je iz EU fondova osigurano oko milijardu kuna.
Na prezentaciji javnoga poziva u osječkoj Strojarskoj tehničkoj školi, Divjak je kazala kako će predviđena sredstva omogućiti uspostavu 20 do 25 centara kompetentnosti, odnosno da se po školi povuče oko 50 milijuna kuna EU sredstava za infrastrukturu, opremu, dodatnu edukaciju nastavnika, razvoj strukovnih programa i cjeloživotno učenje.
Dodala je kako će se projekti uspostave centara kompetentnosti s 85 posto iznosa financirati EU sredstvima, dok će ostatak osigurati Ministarstvo, a očekuje se da će ti centri raditi tako da u budućnosti postanu samoodrživi.
To nam je potrebno kako bismo naše škole učinili ne samo mjestima na koja učenici idu zato što moraju, nego u koje idu zato da bi stekli kompetencije koje im trebaju u 21. stoljeću na tržištu rada, kao i poduzetničke vještine za samozapošljavanje i zapošljavanje drugih, poručila je ministrica Divjak.
Napomenula je da javni poziv traje do 15. lipnja, da je već obavljen dio bodovanja, koji se odnosi na postojeće potencijale, a ostatak bodova dodijelit će se temeljem razvojnih planova, gdje će se, uz ostalo, bodovati mogućnost razvoja novih strukovnih programa, programa cjeloživotnog obrazovanja te njihova povezanost s gospodarstvom na području, na kojemu se predlaže uspostava centra kompetentnosti.
Vodit ćemo računa da imamo dobru geografsku zastupljenost centara kompetentnosti po Hrvatskoj, kako bismo osigurali ravnomjerni razvoj te zadržali mlade ljude i obitelji u svim područjima Hrvatske, istaknula je Divjak.
Ministrica smatra da će ovaj model omogućiti učenicima strukovnih škola osigurati razvoj strukovnih kompetencija, koji će im omogućiti da odmah po završetku školovanja budu spremni za rad te da će se bitno osuvremeniti sustav strukovnog obrazovanja, „u kojemu se nalazi 70 posto svih učenika, a nepravedno je zapostavljen proteklih desetljeća".
Ocijenivši kako se radi o svojevrsnoj „kurikularnoj reformi strukovnog obrazovanja", a usporedno se radi kurikularna reforma općeg obrazovanja, gdje eksperimentalna faza kreće od jeseni, u kojoj se također planira opremanje škola i rad s nastavnicima, kako bi dobili „autonomne škole, koje su spremna za samostalan život".
Prezentaciji su nazočili potpredsjednik Vlade Predrag Štromar, saborski zastupnik Stjepan Ćuraj te predsjednik Hrvatske narodne stranke (HNS) i savjetnik osječke Gradske uprave Ivan Vrdoljak.
Preuzeto sa: Hina
Vijesti iz medija |
Priopćenja |
Srednje obrazovanje