U Ministarstvu znanosti i obrazovanja predstavljen je u srijedu plan izrade novog pravilnika o napredovanju i nagrađivanju učitelja, nastavnika, stručnih radnika, odgojitelja, stručnih učitelja i ravnatelja u osnovnim i srednjim školama koji se nije mijenjao pune 23 godine, a cilj mu je prvi put uvesti nagrađivanje učitelja i digitalizaciju procesa napredovanja.
Pomoćnica ministrice znanosti i obrazovanja Lidija Kralj istaknula je kako nakon dugog niza godina žele promijeniti uravnilovku i istaknuti najbolje te se stoga pristupa promjeni pravilnika o napredovanju i uvodi nagrađivanje za sve sudionike u sustavu obrazovanja.
Naglasivši da su rješenja iz 1995. zastarjela te da ne pokazuje nikakvu razliku između onih koji rade izvrsno, koji rade dobro i onih koji možda rade loše, Kralj je napomenula da se često odustaje od napredovanja jer to podrazumijeva prikupljanje gomile potrebne dokumentacije. Stoga se taj postupak. rekla je, želi pomaknuti u digitalnu sferu i kreirati baza podataka u kojoj će se automatski bilježiti prikupljeni bodovi i potrebna dokumentacija te podaci o sudjelovanjima na projektima i aktivnostima.
„Želimo poticati izvrsnost i najbolje i zato i radimo promjene", poručila je Kralj.
Ocijenila je kako postojeća dva stupnja u sadašnjem pravilniku nisu dovoljna te da su potrebne finije razlike i mogućnost za više stupnjeva napredovanja. Oni koji predaju više od jednog nastavnog predmeta često su bili zakinuti jer im se rad u sustavu napredovanja u jednom predmetu nije bilježio, dodala je.
Stoga želimo sudionicima sustava obrazovanja dati pravo glasa i mogućnost da iskažu svoje prijedloge o tome što žele da se vrednuje te po kojim kriterijima i elementima. Isto tako u suradnji sa sindikatima i udrugama očekujemo suradnju i povratne informacije kako bismo odgovorili na sve izazove sustava obrazovanja i dali priliku onima koji su najbolji budu nagrađeni i da znanje podijele i pokažu ostalima, rekla je Kralj.
Prvi put uvodimo vanjsko vrednovanje kao mogući element napredovanja, jer učitelji, odgajatelji, ravnatelji, svi smo mi dio sustava obrazovanja koji je dio šire društvene zajednice i važne su nam i povratne informacije ravnatelja, lokalne zajednice i učenika u cijelom tom postupku, naglasila je Kralj.
„U sadašnjem pravilniku ne postoje prava i obaveze, što se očekuje od nekoga tko je napredovao u zvanju pa bismo željeli da svoje znanje o tome što dobro rade prenesu i drugima i to bismo željeli vidjeti u skorijoj budućnosti", rekla je.
Predložene su neke nagrade pa smo one kojih se to tiče pitali što bi još željeli, jer plaća nije sve i financijski dio se uvijek podrazumijeva, a sudjelovanje na međunarodnim konferencijama je također jedna od mogućnosti, pojasnila je.
„Ne želimo propis kojim nešto diktiramo, nego suradnju sa sindikatima, udrugama, učiteljima, odgajateljima, javnošću, jer poticanjem izvrsnosti sustav obrazovanja možemo učiniti boljim, a vjerujem da nam je to svima interes", poručila je Kralj.
Povjerenstvo će u iduća dva tjedna, nakon prikupljanja podataka upitnikom, započeti izrađivati novi pravilnik, kako bismo ga što prije vidjeli u primjeni. Cilj nam je da do 1. srpnja imamo prikupljene podatke kao bi povjerenstvo moglo početi raditi na Pravilniku i kako bi nas sudionici usmjerili prema najboljem rješenju, najavila je Kralj.
Odgovarajući na pitanje novinara, Kralj je rekla kako se novi Pravilnik u primjeni može očekivati u školskoj godini 2018./2019., odnosno da stupi na snagu do kraja ove godine. Također je rekla da će za nagrađivanje osigurati dodatna financijska sredstva kao i za sufinanciranje raznih projekata.
Potrebno je povećati izdvajanja za sustav obrazovanja i na tome radimo i pripremamo za proračun za 2019. i nastojimo osigurati veća sredstva za plaće i sustav napredovanja i nagrađivanja, naglasila je Kralj.
Predsjednik Nezavisnog sindikata zaposlenih u srednjim školama Branimir Mihalinec rekao je kako su sindikati promjene pravilnika inicirali još 2008., ali je problem bio novac i tada se odustalo. Želimo javno podržati inicijativu Ministarstva za izmjenom Pravilnika u kojem je važno da imamo najmanje tri razine napredovanja te da ljudi koji napreduju imaju određene obaveze, jer to trebaju biti najkvalitetniji ljudi u sustavu obrazovanja. Nije dobro da jedina satisfakcija bude samo povećanje plaća, nego i da daju doprinos poboljšanju sustava obrazovanja, rekao je Mihalinec.
Predstavljanju su bili nazočni i sindikalni i predstavnici udruga ravnatelja. Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak, iako je najavljena, nije mogla sudjelovati u prezentaciji budući joj je sinoć otkazan let iz Bruxellesa, izvijestili su iz Ministarstva.
Preuzeto sa: Hina