MZO: 25 strukovnih škola odabrano za regionalne centre kompetentnosti

Idućih godina 25 strukovnih škola djelovat će kao regionalni centri kompetentnosti, koji će pridonijeti višoj kvaliteti strukovnog obrazovanja, ali i gospodarskom rastu i demografskoj obnovi, rečeno je u ponedjeljak na konferenciji za novinare u Ministarstvu znanosti i obrazovanja.

Izabrane na javnom pozivu između 42 kandidature, te škole sada imaju mogućnost uz pomoć EU fondova dobiti novu opremu, nove smještajne kapacitete za učenike i učitelje, više konkretne prakse za učenike, ulazak učenika u svijet rada, tijesnu suradnju s poslodavcima te edukaciju učitelja.

Sredstva, u iznosu oko milijardu kuna, osigurana su u operativnim programima „Konkurentnost i  kohezija 2014. - 2020." i „Učinkoviti ljudski potencijali 2014. - 2020".

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak istaknula je da su imenovanja tih 25 regionalnih centara svojevrsne ulaznice u dva fonda, za opremanje, osuvremenjivanje i razvoj regionalnih centara u pet prioritetnih područja - Turizam i ugostiteljstvo, Strojarstvo, Elektrotehnika i računalstvo, Zdravstvo  i Poljoprivreda.

Po njezinim riječima, to je revolucionarni iskorak za strukovno obrazovanje, ne samo po iznosu sredstava koja se ulažu, nego i po ideji regionalnih centara koji povezuju škole, veleučilišta i poslodavce, sve uz potporu resornih ministarstava.

Divjak je podsjetila da je strateški temelj centara u Strategiji obrazovanja, znanosti i tehnologije prihvaćenoj 2014. godine, koja je predviđala njihovu uspostavu, dok je izmjenama u Zakonu o strukovnom obrazovanju to i omogućeno.

Osim broja bodova prema kvaliteti prijava kod odabira škola, uzet je u obzir i broj učenika u pojedinom sektoru, ali i regionalna rasprostranjenost - vodilo se računa da se, koliko je moguće, u svakoj županiji uspostavi centar kompetentnosti.

Odabrane škole sada će moći ulagati u infrastrukturu, kako bi učenici mogli raditi s najboljom opremom te uspostaviti kontakt s poslodavcima, tako da, kada završe školu, budu osposobljeni za buduća radna mjesta ili u nekim slučajevima za nastavak školovanja.

Divjak kaže da bi se natječaji iz dva fonda trebali raspisati već u rujnu. „Sigurna sam da će se uz našu pomoć i pomoć ostalih ministarstava, kvalitetno pripremiti prijedloge za povlačenje tih sredstava, a u radu s resornim ministarstvima prepoznat će se koji su to dodatni programi i cjeloživotni programi koji trebaju određenom sektoru", ustvrdila je.

Kao ogledni centar kompetentosti prepoznata je Srednja škola Matije Antuna Reljkovića iz Slavonskog Broda u sektoru poljoprivrede koja je, ističe Divjak, „primjer dobre prakse škole koja je samostalno ostvarila preduvjete za centar kompetentnosti uz pomoć predpristupnih fondova". Njima će se omogućiti da odrade mentorski posao za centre koji se sada formiraju.

Pomoćnik ministrice Vlado Prskalo, s dugogodišnjim iskustvom u radu sa strukovnim školama u Hrvatskoj i inozemstvu, kaže da će Ministarstvo raditi na tome da se centri kao mjesta izvrsnosti učenja uspostave u što kraćem vremenu.

„Kroz te centre želimo popraviti kvalitetu strukovnog obrazovanja, koje je nepravedno možda malo marginalizrano, ali vrlo brzo to ćemo promijeniti, treba nam kvalitetna i uspješna radna snaga", istaknuo je.

Ocijenio je da uspostava centara kompetentnosti omogućuju gospodarski rast i demografske promjene, jer mladi više neće imati potrebe odlaziti iz Hrvatske na rad u inozemstvo.

„Nemamo razloga biti zemlja iz koje mladi odlaze, jer ovdje ne mogu pokrenuti posao, dodao je, podsjetivši da takvi centri postoje u Europi od 1984., pošto je industrija prepoznala potrebu brzih promjena u obrazovanju.

Prskalo ističe kako je bitno vratiti izvrsnost u strukovnu školu, kao i privlačnost zanimanja, škole koje vole djeca i nastavnici. „Oko 60 do 70 posto učenika ide u strukovne škole i sigurno zaslužuju bolje prostorno-nastavne i kadrovske uvjete", napomenuo je, dodavši da je u strukovnim školama u Hrvatskoj vrijeme stalo prije četrdeset godina.

„To će se kroz ovakve centre mijenjati, kao i postojeći programi koji su zastarjeli i nikome ne trebaju, nastavnici, projektne aktivnosti", napomenuo je.

Budući regionalni centri kompetencije su Srednja škola Zabok, Turističko-ugostiteljska škola Split, Ugostiteljsko-turistička škola Osijek, Ugostiteljska škola Opatija, Škola za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu Pula, Turistička i ugostiteljska škola Dubrovnik, Tehnička škola Čakovec, Tehnička škola Slavonski Brod, Strukovna škola Vice Vlatkovića Zadar, Srednja strukovna škola Velika Gorica, Strojarska tehnička škola Fausta Vrančića Zagreb, Industrijsko-obrtnička škola Šibenik, Tehnička škola Karlovac, Elektrotehnička i prometna škola Osijek, Tehnička škola Ruđera Boškovića Zagreb, Tehnička škola Sisak, Obrtnička škola Koprivnica, Obrtna tehnička škola Split, Poljoprivredno-prehrambena škola Požega, Srednja škola „Arboretum Opeka" Marčan, Poljoprivredno šumarska škola Vinkovci, Medicinska škola Varaždin, Medicinska škola Ante Kuzmanića Zadar, Škola za medicinske sestre Mlinarska i Medicinska škola Bjelovar.

Preuzeto sa: Hina
 

Vijesti iz medija | Priopćenja | Nacionalni kurikulum