Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak u četvrtak je objasnila da se pojedini općeobrazovni predmeti u dualnom obrazovanju u srednjim strukovnim školama zadržavaju, a dio ih ulazi u strukovne predmete za koje će se nastavnici moći prekvalificirati u sklopu svoje struke.
Zadržavaju se hrvatski, strani jezik i matematika, a umjesto povijesti kao općeobrazovnog predmeta npr. staklari uče povijest staklarstva, za što se mogu doškolovati nastavnici povijesti, objasnila je ministrica u Facebook live videu ovogodišnje novosti u strukovnim školama, koji je objavljen u četvrtak na temu dualnog obrazovanja.
Nastavnicima općeobrazovnih predmeta koji nemaju punu satnicu ponudit će se dodatno obrazovanje za strukovne predmete koji su im bliski.
Ministrica objašnjava da se zadržava klasični i jedinstveni model obrazovanja kojima je samo dodan dualni model. Taj novi model u ovome trenutku provodi se u 11 škola u Hrvatskoj za ukupno četiri zanimanja - dimnjačar, staklar, prodavač i kozmetičar.
Što se tiče općeobrazovnih predmeta, oni u strukovnim školama općenito nisu zastupljeni kao u gimnazijama, no svi imaju hrvatski, strani jezik i matematiku, a kozmetičari, primjerice, imaju još i biologiju, kemiju i fiziku.
U dualnom obrazovanju dimnjačara više nema kemije, no ona se zadržava u strukovnome dijelu obrazovanja, u dimnjačarstvu. Tu je i ekologija kao dio biologije, kaže ministrica, objašnjavajući u kojem smjeru bi se ponudile prekvalifikacije nastavnicima tih predmeta.
Eventualnu prekvalifikaciju objasnila je i na primjeru profesora povijesti s obzirom na to da povijest u obrazovanju staklara više nije općeobrazovni predmet.
No, budući staklari učit će povijest staklarstva, dizajn i likovno izražavanje u kojima će, kaže ministrica, biti mjesta za one koji se žele cjeloživotno obrazovati, odnosno prekvalificirati.
U dualnome obrazovnom programu prodavača i kozmetičara učit će se komunikologija u strukovnome dijelu, za čije se podučavanje također mogu prekvalificirati nastavnici.
Što se tiče vjeronauka, on je u svim osnovnim i srednjim školama u Hrvatskoj izborni predmet na temelju međudržavnoga sporazuma potpisanog krajem '90-ih godina. Stoga vezano uz taj predmet ništa ne oduzimamo niti dodajemo, istaknula je ministrica.
Poručuje i da svi prijašnji modeli ostaju, a dodatni dualni model uvodi se samo na onim područjima gdje za njega postoji izraziti interes. Riječ je o interesu poslodavaca koji za takav oblik obrazovanja moraju osigurati praksu, ali i o interesu škola i učenika koji su istodobno i radnici.
Uz pomoć dualnog modela obrazovanja poslodavci mogu prvi put izravno utjecati na same programe i njihovu kvalitetu, poručuje ministrica Divjak.
Preuzeto s Hine.
Vijesti iz medija |
Priopćenja |
Odgoj i obrazovanje