Dana 20. studenoga 2019. u Mostaru je održana završna konferencija EU Twinning projekta „Jačanje institucionalnih kapaciteta za priznavanje inozemnih obrazovnih kvalifikacija u visokom obrazovanju” koji se od rujna 2018. godine provodio u Bosni i Hercegovini. Korisnik projekta je Centar za informiranje i priznavanje dokumenata iz područja visokog obrazovanja Bosne i Hercegovine (CIP) sa sjedištem u Mostaru.
Svrha projekta je unaprjeđenje i razvoj ljudskih potencijala i institucionalnih kapaciteta za priznavanje inozemnih obrazovnih kvalifikacija u visokom obrazovanju u Bosni i Hercegovini kako osobe s inozemnim kvalifikacijama ne bi nailazile na prepreke u priznavanju. U BiH postoji 12 obrazovnih tijela koje imaju ustavne nadležnosti za obrazovanje, što uključuje i priznavanje kvalifikacija u visokom obrazovanju.
Ovaj projekt velik je uspjeh za Hrvatsku jer je riječ o prvome EU Twinning projektu u kojem sudjeluju hrvatske institucije, a da je hrvatski partner voditelj konzorcija. Projektni partneri su
Centre International d’Etudes Pédagogiques iz Francuske i
Academic Information Centre iz Latvije.
Projekt je uključio tri komponente:
- poboljšanje sustava priznavanja inozemnih obrazovnih kvalifikacija u svrhu nastavka obrazovanja i zapošljavanja,
- razvoj procedura za priznavanje inozemnih obrazovnih kvalifikacija sukladno Konvenciji o priznavanju visokoškolskih kvalifikacija u području Europe (tzv. Lisabonska konvencija Vijeća Europe i UNESCO-a),
- jačanje kapaciteta ustanova nadležnih za priznavanje kvalifikacija i razdoblja studiranja u Bosni i Hercegovini.
Rezultati projekta uključuju:
- preporuke za usklađivanje propisa koji reguliraju područje priznavanja visokoškolskih kvalifikacija sa svrhom pristupa tržištu rada za svih deset županija/kantona, entitet Republika Srpska i Brčko Distrikt BiH,
- model propisa kojim se reguliraju postupci priznavanja inozemnih visokoškolskih kvalifikacija sa svrhom pristupa tržištu rada koje nije regulirano,
- zaposlenici javnog i privatnog sektora osposobljeni za harmonizaciju internih dokumenata,
- osposobljeni vrednovatelji za akademsko i stručno priznavanje na visokim učilištima,
- uspostavljena je zajednička baza podataka svih institucija nadležnih za priznavanje u Bosni i Hercegovini u koju nadležne ustanove trebaju pohranjivati odluke o priznavanju kako bi se prvi put pratilo stanje priznavanja na nacionalnoj razini (CIP je savjetodavno tijelo i ne donosi odluke o priznavanju),
- prijedlog daljnjega strateškog razvoja CIP-a vezano uz priznavanje inozemnih obrazovnih i stručnih kvalifikacija te mobilnost kako bi se iskoristila stručnost CIP-a za daljnje obrazovne reforme.
Dugoročno rješenje kojim bi se ostvarilo jednako postupanje svih nositelja inozemnih obrazovnih kvalifikacija jedinstven je postupak priznavanja koji bi na nacionalnoj razini provodila jedna ustanova sa stručnošću i iskustvom u politici priznavanja inozemnih obrazovnih kvalifikacija.
Pisane vijesti |
Projekti |
Visoko obrazovanje