Ministarstvo znanosti i obrazovanja poziva vas na prvu radionicu na temu priznavanja informalnog i neformalnog učenja koja će se održati u zgradi Algebra LAB-a, Ilica 242 (crna staklena zgrada, drugi kat), 30. siječnja 2020. godine, s početkom u 9 sati. Na radionici će inozemni stručnjaci uvodno predstaviti sudionicima vjerojatno najnapredniji sustav priznavanja informalnog i neformalnog učenja u Europi, onaj francuski. Nakon toga će detaljno biti predstavljen austrijski sustav priznavanja informalnog i neformalnog učenja u visokom obrazovanju, s uvodnom prezentacijom stručnjakinje iz agencije za osiguravanje kvalitete te slijede dvije prezentacije praksi na austrijskim visokim učilištima, Sveučilištu u Innsbrucku i veleučilištu FH Campus Wien. Radionica će završiti okruglim stolom na kojem će sudionici imati prilike raspraviti primjenjivost naučenog u hrvatskome kontekstu s članovima novoosnovane radne skupine Ministarstva za provedbu postupaka priznavanja prethodnog učenja.
Broj sudionika radionice je ograničen na 30, a ciljna skupina su članovi akademske zajednice koji se bave ili planiraju baviti priznavanjem informalnog i neformalnog učenja u praksi, kao nastavnici-ispitivači, kao djelatnici stručnih službi ili strateški, kao upravljačko osoblje na visokim učilištima. Prijave su otvorene putem poveznice do petka, 17. siječnja.
Radionica je povezana s aktivnostima dvaju Erasmus+ KA3 projekta. Projekt Priznavanje prethodnog učenja u praksi (RPL in Practice), čiji je nositelj Švedsko vijeće za visoko obrazovanje, predviđa da visoka učilišta iz Hrvatske, kao i Austrije, Irske, Švedske i Islanda, provedu postupke priznavanja neformalnog i informalnog učenja slijedeći smjernice CEDFEOP-a, Europske agencije za strukovno obrazovanje i osposobljavanje, tijekom akademske godine 2019./20. Cilj projekta je izvijestiti, na temelju stečenog iskustva, o primjenjivosti smjernica u visokom obrazovanju. Projekt SIDERAL (Socijalna i međunarodna dimenzija obrazovanja i priznavanja prethodnog učenja - Social and International Dimension of Education and Recognition of Acquired Learning) osmišljen je kao potpora provedbi mjera Nacionalnoga plana za unaprjeđenje socijalne dimenzije visokog obrazovanja Republike Hrvatske 2019. - 2021. koje uključuju provedbu istraživanja vezanih uz učinkovitost postojećih mjera inkluzivnosti i unaprjeđenja socijalne dimenzije visokog obrazovanja te razvoj smjernica za priznavanje prethodnog učenja kao alata koji visokim učilištima može pomoći u povećanju inkluzivnosti visokog obrazovanja.