U utorak, 14. travnja, održava se videokonferencija ministara obrazovanja o implikacijama koronavirusa (COVID-19) na obrazovanje i osposobljavanje, u organizaciji hrvatskog predsjedništva Vijećem EU-a. Videokonferencijom će predsjedati iz Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu prof. dr. sc. Blaženka Divjak, ministrica znanosti i obrazovanja. S obzirom na to da se bliži kraj školske godine, jedno je od ključnih pitanja o kojima će razgovarati ministri kako u ovoj situaciji osigurati kontinuitet vrednovanja i ocjenjivanja, pri čemu je od posebne važnosti pitanje organizacije završnih ispita, odnosno matura. Navedeno se veže i uz pitanje trajanja školske i akademske godine te potrebe za njezinim eventualnim produžetkom, kao i uz pitanje upisa na više razine obrazovanja.
„Sve članice EU-a nalaze se u istoj neizvjesnoj situaciji i stoga je važno razgovarati i razmijeniti iskustva na razini EU-a. Suočeni smo sa sličnim pitanjima - kako osigurati funkcioniranje sustava u ovim okolnostima i pružiti učenicima i studentima kontinuitet u poučavanju i učenju. Jedno od najvažnijih pitanja je provođenje mature. Kao što sam već više puta naglasila, s posebnom pažnjom rješavamo pitanja vezana uz maturu te smo pripremili sve scenarije čije provođenje ovisi o uputama Stožera civilne zaštite i širenju koronavirusa u RH“, istaknula je ministrica znanosti i obrazovanja prof. dr. sc. Blaženka Divjak.
Riječ je o drugoj neformalnoj videokonferenciji ministara obrazovanja na temu koronavirusa. Prva videokonferencija, kojom je ministrica Divjak predsjedala iz Bruxellesa 12. ožujka, održana je u ranoj fazi krize nastale zbog širenja koronavirusa te su na njoj ministri razmijenili dotadašnja iskustva i informacije o poduzetim i planiranim mjerama u cilju osiguravanja nastavka obrazovnog procesa, vodeći računa prije svega o sigurnosti učenika. U međuvremenu su, u odgovoru na pandemiju, države članice EU-a poduzele daljnje mjere, uključujući prekid redovite nastave u svim obrazovnim ustanovama ili njihovu dijelu te prešle na nastavu na daljinu, uz široku primjenu virtualnog učenja. S obzirom na navedeno, cilj druge videokonferencije je omogućiti ministrima nastavak rasprave, s naglaskom na izazovima koji se javljaju slijedom prelaska na nastavu na daljinu.
Najave |
Priopćenja |
Predsjedanje vijećem EU-a