Poštovane i drage odgojiteljice i odgojitelji, učiteljice i učitelji, nastavnice i nastavnici, ravnateljice i ravnatelji, stručne suradnice i suradnici, profesorice i profesori, i u ovim iznimnim vremenima, zadovoljstvo mi je pozdraviti vas i čestitati vam Svjetski dan učitelja!
Izazovi koji se stavljaju pred odgojno-obrazovne radnike svaki danom su sve veći i od vas se traži sve više vještina, kompetencija i zalaganja. 2020. je godina, složit ćete se, nepredvidljiva, zahtjevna, bez presedana i jedna velika lekcija za sve nas. Prije svega potres koji je pogodio grad Zagreb, a potom i pandemija koronavirusa koja je zahvatila cijeli svijet, pred škole i učitelje stavili su nove zahtjeve i odgovornosti.
Danas nagrađene učiteljice i učitelji upravo pokazuju, ulažući u osobni i profesionalni rast i razvoj, kako su spremni odgovoriti na teške i neočekivane zadaće. Vodeći se sigurnošću i brigom, stotine virtualnih učionica premašile su fizičke barijere škola i djeci i učenicima pružile novo, sigurno i uvažavajuće okruženje poštovanja, komunikacije i netradicionalnog odgoja i poučavanja.
Stoga je ovo prigoda da istaknemo kako je rad učitelja i nastavnika jedan od najvažnijih za razvoj pojedinca i društva. Obrazovanje, kao ključ razvoja, čini školu izvorom promjene i napretka. Učitelji su ti koji nas čine čovjekom i, kao što je Marija Jambrišak govorila, oni koji većom naobrazbom narodu pribavljaju sretniju budućnost.
Upravo iz tog razloga, uz želju da sustavno i kvalitativno unaprjeđivanje odgojno-obrazovnoga rada ostanu našim temeljnim ciljem, nastavit ćemo s radom na podizanju životnog standarda i društvenog ugleda te statusnog položaja učiteljske profesije, kao i poboljšanja uvjeta u kojima učitelji i nastavnici rade. Obrazovanje, motivacija i status učitelja temelj su kvalitete sustava.
Jedna od aktivnosti kojom to potičemo je i nagrađivanje najuspješnijih odgojno-obrazovnih radnika koji su kao svoj životni poziv odabrali jedan od najizazovnijih poziva na svijetu. Bez kompetentna učitelja, sva nastojanja za praćenjem potreba, interesa i mogućnosti djece, učenika, ali i zajednice i društva ostaju izvan realnoga svijeta. Učitelj je nositelj promjena i reformi u obrazovanju, stoga je profesionalne kompetencije učitelja potrebno kontinuirano unaprjeđivati i razvijati sukladno njegovim višeznačnim ulogama.
Ovim putem želim istaknuti i kako trebamo biti ponosni na hrvatsko pedagoško nasljeđe i spoznaje znanosti.
Predstoji nam mnogo rada i energije oko daljnjeg unaprjeđenja reformskih procesa definiranjem strukture nacionalnih kurikuluma s planiranim optimalnim i maksimalnim opterećenjem učenika za postizanje očekivanih odgojno-obrazovnih postignuća, osiguravanja veće dostupnosti ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja, uvođenja cjelodnevne nastave za učenike osnovnih škola, razvoja cjelovitoga sustava osiguranja kvalitete obrazovanja na razini osnovnoškolskog i srednjoškolskog odgoja i obrazovanja. Ministarstvo vam ostaje suputnik, podrška i partner na tom putu.
Važan prioritet obrazovne politike u narednom razdoblju će svakako biti i privlačenje i zadržavanje kvalitetnih te poticanje i nagrađivanje inovativnih, kreativnih i poduzetnih pothvata odgojno-obrazovnih djelatnika.
Kao što vidite, mnogo je izazova iza nas, ali i pred nama, koje samo sinergijom i zajedništvom možemo svladati.
Svima vama koji ste odabrali ovaj poziv - odgojiteljima, učiteljima, nastavnicima, stručnim suradnicima i profesorima - želim još jednom zahvaliti što iz generacije u generaciju neiscrpno, hrabro, srčano i predano težite oplemenjivanju mladih umova željnih znanja i iskustva te što naš odgojno-obrazovni sustav činite prepoznatljivim, sigurnim i snažnim.
Sretan vam Dan učitelja!
Video ministrovog obraćanja pogledajte ovdje.
Pisane vijesti |
Priopćenja |
Odgoj i obrazovanje