U Bruxellesu održan peti European Education Summit, 1. prosinca 2022.

U Bruxellesu je 1. prosinca 2022. održan peti European Education Summit, pod nazivom „Bright Young Minds“ u hibridnom obliku. Na njemu je sudjelovao 21 ministar obrazovanja, predstavnici Europskog parlamenta, predstavnici mladih te ostali dionici iz sustava obrazovanja i osposobljavanja. Među glavnim govornicima bili su potpredsjednik Europske komisije Margaritis Schinas i povjerenica za inovacije, istraživanje, kulturu, obrazovanje i mlade Mariya Gabriel, uz javljanje predsjednice Europske komisije Ursule von der Leyen videovezom. Cilj summita bio je zajednički pronaći novu perspektivu, inovativna rješenja i kreativan pristup za ostvarivanje europskog prostora obrazovanja. 

Na summitu je sudjelovao ministar znanosti i obrazovanja prof. dr. sc. Radovan Fuchs u panelu pod nazivom „Empowered in the Digital Age: Effective provision of 21st Century Digital Skills in Education and Training“. Osim ministra Fuchsa na panelu su sudjelovali češki ministar obrazovanja, mladih i sporta Vladimir Balaš; Jens Brandenburg, parlamentarni državni tajnik u njemačkome Ministarstvu obrazovanja i istraživanja; Victor Negrescu, član Europskog parlamenta i potpredsjednik Odbora za kulturu i obrazovanje (CULT), predstavnik mladih Petr Štěpánek iz Češke te Asude Altıntaş iz Turske, osnivačica alata za učenje „Twin Science“. 

Tijekom rasprave ministar Fuchs je naglasio važnost stalne digitalne transformacije škola uz modernizaciju kurikuluma, obrazovne materijale te prilagodbu metoda učenja i poučavanja digitalnoj tehnologiji. Također je istaknuo projekt e-Škole koji se provodi u RH od 2015. godine te aktivnosti digitalizacije poslovanja i nastavnih procesa u cilju stvaranja sustava digitalno zrelih škola za 21. stoljeće. Naglasio je uspostavljanje sustava digitalne zrelosti u visokom obrazovanju i kao primjer dobre prakse sustav vaučera za nezaposlene i zaposlene osobe koji omogućuje dodatno osposobljavanje na području digitalnih vještina. Posebno je naglašena važnost dobrobiti učitelja, nastavnika i djece te potencijalno negativni učinci nekontrolirane primjene digitalne tehnologije. Ministar je također istaknuo da su studije provedene na hrvatskim učenicima pokazale da umjereno korištenje tehnologije značajno pridonosi društvenim i emocionalnim kompetencijama djece za razliku od pretjeranog korištenja pametnih telefona koje dovodi do povećanja depresije i anksioznosti. Zaključno je istaknuo da je upotreba tehnologija alat koji služi kako bi se obogatio obrazovni proces, a ne koncept koji bi zamijenio poučavanje u realnom okruženju. 

U panelu posvećenom kreiranju europskog prostora obrazovanja sudjelovala je Ljubica Petrović Baronica, pomoćnica ravnateljice u Agenciji za mobilnost i programe EU-a. 

Više informacija o summitu dostupno je u poveznici: 
https://education.ec.europa.eu/event/fifth-european-education-summit-bright-young-minds.

Pisane vijesti | Priopćenja | Odgoj i obrazovanje