Na sastanku ministara obrazovanja država članica Europske unije ministar Radovan Fuchs predstavio je
eksperimentalni program „Osnovna škola kao cjelodnevna škola – uravnotežen, pravedan, učinkovit i održiv sustav odgoja i obrazovanja“. Njegov glavni cilj je smanjenje razlika u školskim postignućima i odgojno-obrazovnim ishodima različitih skupina učenika te povećanje obrazovne jednakosti u osnovnim školama. Jedan od ciljeva programa je povećavanje školskih postignuća učenika u kurikulumskim područjima osnovne škole s osobitim naglaskom na jezičnu i čitalačku pismenost i PISA rezultate.
Na sastanku su usvojena dva dokumenta:
Rezolucija Vijeća o europskom prostoru obrazovanja: vizija do 2025. i za razdoblje nakon toga te
Zaključci Vijeća o daljnjim koracima za ostvarenje automatskoga uzajamnog priznavanja u obrazovanju i osposobljavanju.
Rezolucijom Vijeća o europskom prostoru obrazovanja nastoji se potaknuti države članice na snažno političko opredjeljenje i daljnje korake u provedbi inicijativa kojima se uspostavlja europski prostor obrazovanja te se ističu ciljevi kojima treba posvetiti posebnu pažnju: povećanju pravednosti, uključenosti, stjecanju ključnih kompetencija, promicanju nastavničke profesije, poboljšanju radnih uvjeta učitelja i nastavnika, uklanjanju preostalih prepreka mobilnosti te promicanju cjeloživotnog učenja.
Zaključci Vijeća o daljnjim koracima za ostvarenje automatskoga uzajamnog priznavanja u obrazovanju i osposobljavanju naglašavaju da je za uspostavu europskoga prostora obrazovanja jedan od ključnih elemenata automatsko uzajamno priznavanje kvalifikacija i ishoda razdoblja učenja u inozemstvu te se pozivaju države članice da ulože veće napore kako bi se Preporuke o automatskom priznavanju, usvojene 2018. godine, provele do 2025. godine. Pri tome se pozivaju države članice da razvijaju međusobno povjerenje i suradnju na nacionalnoj i EU razini.
U nastavku sastanka ministri su razmijenili mišljenja vezano uz
čitanje i njegovu važnost za učenje, pravednost i aktivno sudjelovanje u društvu, pri čemu je ministar Fuchs naglasio da ćemo učenike moći motivirati na čitanje ako stvorimo pozitivno i poticajno okruženje u kojem će učenici steći i zadržati želju za čitanjem.
Pisane vijesti |
Priopćenja |
Odgoj i obrazovanje