Ministarstvo znanosti i obrazovanja u suradnji s Glavnom upravom za potporu strukturnim reformama Europske komisije (DG REFORM), Organizacijom za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) i Agencijom za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih predstavilo je hrvatski sustav vrednovanja neformalnim i informalnim učenjem stečenih znanja i vještina te nacrt novog Pravilnika o načinu prijave i provođenju vrednovanja prethodnog učenja koji je u javnoj raspravi.
Uspostava sustava prethodnog učenja razvijana je projektom koji je financiran iz Instrumenta tehničke pomoći (TSI) Europske unije, a predstavljanje je održano 5. ožujka 2024. u Kongresnom centru Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu.
Događaj je okupilo mnogobrojne dionike sustava obrazovanja odraslih iz Republike Hrvatske i međunarodne stručnjake koji su široj javnosti predstavili novi sustav priznavanja prethodnog učenja, uključujući pravilnik za vrednovanje, metodologiju izrade programa vrednovanja i vodič za ustanove.
Konferenciju je otvorila državna tajnica Ministarstva znanosti i obrazovanja doc. dr. sc. Iva Ivanković, a uvodno su se obratili i čelnik Glavne uprave za potporu strukturnim reformama Europske komisije Mario Nava te državni tajnik Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike Ivan Vidiš.
Stefano Scarpetta, ravnatelj Odjela za zapošljavanje, rad i socijalna pitanja OECD-a, predstavio je projektne aktivnosti održane u proteklih godinu i pol, a u panelu na temu „Uloga vrednovanja u adresiranju potreba tržišta rada i promocije osposobljavanja i usavršavanja u Republici Hrvatskoj“ sudjelovali su Ivana Pilko Čunčić, načelnica sektora Uprave za odgoj i obrazovanje iz Ministarstva znanosti i obrazovanja, Mario Vučić, pomoćnik ravnatelja Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Grégoire Thiriar iz CVDC Belgija, Anna Zaremba iz DG REFORM Europske komisije te dr. sc. Glenda Quintini iz OECD-a, uz moderiranje Katharine Mullock, predstavnice OECD-a.
Završna razmatranja održali su Andrea Čović Vidović iz predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj i Mile Živčić, ravnatelj Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, koji su iznijeli ključne točke diskusije i daljnje korake.
Razvoj sustava vrednovanja prethodnog učenja pozitivan je i moderan smjer koji sustav obrazovanja odraslih čini fleksibilnim, otvorenim i uključivim te na taj način aktivno mobilizira građane na kontinuirano stjecanje vještina za izazove i poslove budućnosti te vodi do novih prilika za građane kako bi im se omogućilo zapošljavanje, prelazak na održivija radna mjesta ili napredovanje na njihovim trenutnim poslovima.
Pisane vijesti |
Priopćenja |
Odgoj i obrazovanje