Državna tajnica Mužinić Bikić otvorila dvodnevnu međunarodnu PISA konferenciju u Dubrovniku

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih Republike Hrvatske u suradnji sa Skupinom za analize i diseminaciju PISA Upravljačkog odbora i Tajništvom OECD-a organiziralo je dvodnevnu međunarodnu PISA konferenciju u Dubrovniku od 29. do 30. studenoga 2024. godine. 

Glavna tema međunarodne PISA konferencije je učinkovita uporaba rezultata i pokazatelja prikupljenih PISA istraživanjem u procesima razvoja obrazovnih politika i prakse, a svrha je potaknuti rasprave i razmjenu znanja među donositeljima obrazovnih politika, istraživačima i praktičarima.

Dvodnevnu PISA konferenciju otvorili su državna tajnica Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih Zrinka Mužinić Bikić, Andreas Schleicher, ravnatelj OECD-ove Uprave za obrazovanje i vještine, Stefaan Hermans, direktor u Glavnoj upravi za obrazovanje, mlade, sport i kulturu pri Europskoj komisiji te Camil Würgler, predsjednik Skupine za analize i diseminaciju PISA Upravljačkog odbora. Državna tajnica istaknula je prilikom uvodnog obraćanja kako je PISA pomogla podići svijest u Hrvatskoj o važnosti prikupljanja neovisnih i objektivnih pokazatelja o kvaliteti i učinkovitosti obrazovnog sustava, kao i o potrebi kontinuirane evaluacije i prilagodbe kurikuluma kako bi se odgovorilo na promjenjive obrazovne zahtjeve i globalne standarde.
Kao rezultat toga, uvođenjem državne mature na kraju srednjoškolskog obrazovanja 2010. godine, kao i nacionalnih ispita u različitim fazama osnovnoškolskog obrazovanja 2022. godine, Hrvatska je razvila moćan alat za prikupljanje nacionalnih podataka potrebnih za kreiranje politika koje pridonose kvaliteti obrazovnog sustava i boljem usklađivanju s međunarodnim i europskim standardima.
Uvidi dobiveni iz PISA podataka pomogli su u osmišljavanju Eksperimentalnog programa cjelodnevne škole, pokrenute 2023. godine kao dio šireg procesa obrazovnih reformi u Hrvatskoj.

PISA (Programme for International Student Assessment) je najveće globalno istraživanje u obrazovanju u sklopu kojega se prikupljaju usporedivi podatci o znanjima i vještinama petnaestogodišnjih učenika u ključnim predmetnim područjima te relevantni pokazatelji o različitim aspektima kvalitete obrazovanja i jednakosti u obrazovanju. PISA istraživanja provodi Organizacija za gospodarsku suradnju i razvoj (OECD) u više od 90 zemalja diljem svijeta.

Svoje radove na konferenciji predstavilo je više od 150 istraživača i obrazovnih stručnjaka iz različitih dijelova svijeta, a glavne teme uključuju ulogu PISA podataka u mobilizaciji znanja na nacionalnoj razini, obrazovne reforme i reformske promjene temeljene na PISA podatcima te uporabu PISA podataka radi unapređenja školske i nastavne prakse.

Pisane vijesti | Priopćenja | Odgoj i obrazovanje