Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih u sklopu Eksperimentalnog programa „Osnovna škola kao cjelodnevna škola - Uravnotežen, pravedan, učinkovit i održiv sustav odgoja i obrazovanja“ objavljuje
smjernice za implementaciju kurikula međupredmetnih tema Osobni i socijalni razvoj, Zdravlje, Građanski odgoj i obrazovanje, Održivi razvoj, Poduzetništvo, Učiti kako učiti, Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije
za sve razrede u osnovnoj školi.
Smjernice služe kao pomoć učiteljima u povezivanju nastavnih predmeta s međupredmetnim temama kako bi učenici u navedenim područjima stekli potrebna znanja i vještine te usvojili vrijednosti i oblikovali stajališta koji pridonose njihovu cjelovitom i uravnoteženom razvoju te osobnoj i društvenoj dobrobiti.
Smjernice naglašavaju važnost jasne integracije međupredmetnih tema u sadržaj svakoga nastavnog predmeta te su u njima opisani konkretni primjeri koji uključuju metode za ostvarivanje odgojno-obrazovnih očekivanja čiji je učenik aktivan sudionik.
Smjernice pružaju konkretne primjere kako se međupredmetne teme uklapaju u predmetne kurikule, potiču suradnju među učiteljima te omogućuju lakše prepoznavanje prilika za implementaciju u svakodnevnu nastavu.
Također, smjernice uzimaju u obzir različite školske resurse i uvjete te predviđaju fleksibilne modele koji mogu odgovoriti na specifične potrebe pojedinih škola.
Navedena usklađenost osigurava učinkovitiju primjenu međupredmetnih tema, a u učenika potiče daljnji razvoj ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje.
Pisane vijesti |
Nastavni planovi i programi |
Osnovno obrazovanje