O EKSPERIMENTALNOM PROGRAMU I PROGRAMSKI DOKUMENTI
O EKSPERIMENTALNOM PROGRAMU
Eksperimentalni program „Osnovna škola kao cjelodnevna škola: Uravnotežen, pravedan, učinkovit i održiv sustav odgoja i obrazovanja“ organizira se i provodi s temeljnim ciljem provjere vrijednosti okvira, modela i organizacije rada osnovne škole kao cjelodnevne škole. Cjelodnevna osnovna škola je reformski program Ministarstva kojim se formira novi obrazovni okvir suvremene škole u Republici Hrvatskoj kroz dinamične školske dane koji vode različitim znanjima i brojnim poželjnim vještinama, potiče zadovoljenje interesa te izgradnju stavova i vrijednosti koji pridonose razvoju učenika te njihovoj osobnoj i društvenoj odgovornosti.
Okvir cjelodnevne škole ukazuje na temeljni model rada kroz koji se osmišljava i provodi cjelokupni odgojno-obrazovni rad tijekom osnovne škole te se provodi kroz četiri međusobno integrirane odgojno-obrazovne programske cjeline:
A1 - NACIONALNI KURIKULUM REALIZIRAN KROZ REDOVITU NASTAVU
A2 - PROGRAM POTPORE, POTPOMOGNUTOG I OBOGAĆENOG UČENJA (PPOU)
B1 - PROGRAM IZVANNASTAVNIH AKTIVNOSTI kao dio školskoga kurikuluma
B2 - PROGRAM IZVANŠKOLSKIH AKTIVNOSTI kao dio školskoga kurikuluma
TEMELJNI CILJEVI PROGRAMA
Poboljšati školska postignuća i odgojno-obrazovne ishode svih učenika u osnovnoj školi u svim kurikulumskim područjima, iskazana kroz viša postignuća učenika u jezično-čitalačkoj, matematičkoj, prirodoslovnoj, umjetničkim i drugim vrstama pismenosti učenika te kroz usvajanje novih znanja i vještina kao uvjeta veće društvene relevantnosti osnovne škole.
Smanjiti razlike u odgojno-obrazovnim ishodima skupina učenika različitih socioekonomskih, društvenih, teritorijalnih, obiteljskih i osobnih obilježja na koje sami učenici nemaju utjecaja, što će voditi povećanju obrazovne pravednosti i jednakosti osnovnih škola u Hrvatskoj.
Pružiti moderan okvir za inicijalno obrazovanje i profesionalni razvoj učitelja s većom autonomijom rada. Značajno poboljšan materijalni, profesionalni i društveni status učitelja, stručnih suradnika i ravnatelja škola, koji će biti prepoznat iz učiteljske, roditeljske, stručne i društvene perspektive.
Povećati obrazovnu kvalitetu i djelotvornost osnovnih škola kroz modernizaciju, sistematizaciju, usklađivanje i obogaćivanje različitih oblika odgojno-obrazovnog rada unutar cjelodnevne osnovne škole u kojoj sudjeluju svi učenici osnovnih škola, što će za posljedicu imati i veću razinu obrazovne efikasnosti.
Unaprijediti dobrobit i kvalitetu života svih učenika, kvalitetu života roditelja/ skrbnika te kvalitetu života u lokalnim zajednicama i društvu.