- Objavljeno : 05.02.2025.
Smjernice za implementaciju kurikula međupredmetnih tema Osobni i socijalni razvoj, Zdravlje, Građanski odgoj i obrazovanje, Održivi razvoj, Poduzetništvo, Učiti kako učiti, Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije za sve razrede u osnovnoj školi
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih u sklopu Eksperimentalnog programa „Osnovna škola kao cjelodnevna škola - Uravnotežen, pravedan, učinkovit i održiv sustav odgoja i obrazovanja“ objavljuje smjernice za implementaciju kurikula međupredmetnih tema Osobni i socijalni razvoj, Zdravlje, Građanski odgoj i obrazovanje, Održivi razvoj, Poduzetništvo, Učiti kako učiti, Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije za sve razrede u osnovnoj školi.
Smjernice služe kao pomoć učiteljima u povezivanju nastavnih predmeta s međupredmetnim temama kako bi učenici u navedenim područjima stekli potrebna znanja i vještine te usvojili vrijednosti i oblikovali stajališta koji pridonose njihovu cjelovitom i uravnoteženom razvoju te osobnoj i društvenoj dobrobiti.
Smjernice naglašavaju važnost jasne integracije međupredmetnih tema u sadržaj svakoga nastavnog predmeta te su u njima opisani konkretni primjeri koji uključuju metode za ostvarivanje odgojno-obrazovnih očekivanja čiji je učenik aktivan sudionik.
Smjernice pružaju konkretne primjere kako se međupredmetne teme uklapaju u predmetne kurikule, potiču suradnju među učiteljima te omogućuju lakše prepoznavanje prilika za implementaciju u svakodnevnu nastavu.
Također, smjernice uzimaju u obzir različite školske resurse i uvjete te predviđaju fleksibilne modele koji mogu odgovoriti na specifične potrebe pojedinih škola.
Navedena usklađenost osigurava učinkovitiju primjenu međupredmetnih tema, a u učenika potiče daljnji razvoj ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje.
Pisane vijesti | Nastavni planovi i programi | Osnovno obrazovanje
Smjernice služe kao pomoć učiteljima u povezivanju nastavnih predmeta s međupredmetnim temama kako bi učenici u navedenim područjima stekli potrebna znanja i vještine te usvojili vrijednosti i oblikovali stajališta koji pridonose njihovu cjelovitom i uravnoteženom razvoju te osobnoj i društvenoj dobrobiti.
Smjernice naglašavaju važnost jasne integracije međupredmetnih tema u sadržaj svakoga nastavnog predmeta te su u njima opisani konkretni primjeri koji uključuju metode za ostvarivanje odgojno-obrazovnih očekivanja čiji je učenik aktivan sudionik.
Smjernice pružaju konkretne primjere kako se međupredmetne teme uklapaju u predmetne kurikule, potiču suradnju među učiteljima te omogućuju lakše prepoznavanje prilika za implementaciju u svakodnevnu nastavu.
Također, smjernice uzimaju u obzir različite školske resurse i uvjete te predviđaju fleksibilne modele koji mogu odgovoriti na specifične potrebe pojedinih škola.
Navedena usklađenost osigurava učinkovitiju primjenu međupredmetnih tema, a u učenika potiče daljnji razvoj ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje.
Dokumenti
- Smjernice za implementaciju kurikula međupredmetne teme Osobni i socijalni razvoj (23471kb)
- Smjernice za implementaciju kurikula međupredmetne teme Zdravlje (26664kb)
- Smjernice za implementaciju kurikula međupredmetne teme Građanski odgoj i obrazovanje (12314kb)
- Smjernice za implementaciju kurikula međupredmetne teme Održivi razvoj (18926kb)
- Smjernice za implementaciju kurikula međupredmetne teme Poduzetništvo (18347kb)
- Smjernice za implementaciju kurikula međupredmetne teme Učiti kako učiti (58221kb)
- Smjernice za implementaciju kurikula međupredmetne teme Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije (47406kb)
Možda vas zanima i...
- Sedamnaesta Odluka o financiranju u sklopu Poziva NPOO.C3.1.R1-I2.01 Izgradnja, rekonstrukcija i opremanje osnovnih škola za potrebe jednosmjenskog rada i cjelodnevne škole
- Javni poziv za predlaganje članova stručnih povjerenstava za stručnu procjenu eksperimentalnih odgojno-obrazovnih materijala za provedbu Eksperimentalnoga programa
- Ravnateljica Šerepac na polaganju kamena temeljca za dogradnju škole u Stubičkim Toplicama
- Šesnaesta Odluka o financiranju u sklopu Poziva NPOO.C3.1.R1-I2.01 Izgradnja, rekonstrukcija i opremanje osnovnih škola za potrebe jednosmjenskog rada i cjelodnevne škole
- Dodijeljeno 19 novih ugovora za škole vrijednosti 150 milijuna eura
- Pogledajte sve