- Objavljeno : 16.01.2018.
Ministrica Divjak: Vjerujem da ćemo uspjeti u reformi
Prvi rezultati projekta eksperimentalnog uvođenja kurikularne reforme, koje je Ministarstvo znanosti i obrazovanja počelo prije nekoliko mjeseci, vidjet će se za godinu-dvije, ali s terena signali govore da su učitelji spremni i ja vjerujem da ćemo uspjeti, kazala je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak u Facebook Live intervjuu na njezinom profilu.
Osigurali smo sredstva i mentore, imamo agencije koje se bave time, i osim naših stručnjaka koji su radili na razradi kurikuluma imamo tehničku pomoć Europske komisije i europskih eskperata. Sve što prođe eksperimentalnu fazu bit će unaprijeđeno i prolazi u sve škole, kazala je ministrica Divjak.
Dodala je da reforma računa na 150 milijuna kuna europskog socijalnog fonda za eksperimentalnu provedbu, te da Ministarstvo ima u vidu fondove iz Švicarske i Norveške.
Pilot projekt izvođenja kurikularne reforme, koja ide u 60-70 škola - u prve i pete razrede osnovnih škola te prve razrede srednjih škola - jedan je od tri reformska procesa koje pokreće Ministarstvo, kazala je Blaženka Divjak i dodala da se također pokreću procesi reforme u strukovnom obrazovanju od kojih neki kreću od jeseni a neki kasnije.
Posebno bih istaknula centre kompetentnosti za koje je osigurano milijardu kuna u fondovima, kazala je ministrica i dodala da je treći proces uvođenje obavezne informatike u škole.
Naglasila je da je cilj reforme kvalitetna škola, a to je ona škola u kojoj je učenik motiviran, i gdje se postižu očekivani ishodi učenja. Svi koji rade u školama moraju tome pridonijeti. Za dolazak do toga imamo predviđene edukacije i mentore u školama, posebno u eksperimentalnim školama.
Odgovarajući na pitanje kako učitelji koji su obrazovani da uče napamet, mogu učiti djecu kritičkom mišljenju, ministrica je odgovorila kako je istina da je naš sustav obrazovanja učitelja tradicionalan, istaknuvši kako treba uvoditi promjene na učiteljskim fakultetima, ali i raditi s učiteljima na različite načine.
„Mi smo krenuli s webinarima, radit ćemo preko mreža, sa školama, preko različitih seminara, on line, itd. Bitno je da se vide primjeri dobre prakse, da oni koji dobro rade prenose tu praksu drugima i da svi zajedno shvatimo da svaka reforma prolazi ili ne prolazi u razredu. Moramo tu vidjeti svoju odgovornost i trebamo u promicanju cjeloživotnog obrazovanja krenuti od sebe", kazala je.
U određivanju pedagoškog standarda, međutim, ministrica je kazala da moramo biti svjesni da živimo u realnim okolnostima i da pedagoški standard ovisi o financijskim mogućnostima društva. Neki standardi i odredbe ne provode se gotovo nigdje u Europi, kazala je.
Županije različito pristupaju izdvajanju za škole. U nekim županijama gotovo polovica proračuna odlazi na odgoj i obrazovanje. Kod opremanja škola za informatiku županije nisu jedine, nego smo osigurali sredstva i u državnom proračunu, i iz europskih fondova. Pokušavamo nadomjestiti ono što županije kao osnivači moraju napraviti jer dobivaju decentralizirana sredstva za školstvo i županije moraju preuzeti ulogu osnivača, kazala je.
Osvrćući se na pitanje o kritici koju je zagrebački gradonačelnik Milan Bandić neki dan izrekao na račun Ministarstva, Blaženka Divjak je kazala: „Meni je teško shvatiti zašto se gradonačelnik bavi informatikom, još nisam shvatila njegovu argumentaciju. Što se tiče trošenja sredstava za opremanja škola sve je transparentno. Blizu 11 milijuna koje smo u rebalansu osigurali, krajem godine su temeljem kriterija i javno objavljene rang liste školama su dostavljena sredstva. Pozivam osnivače i gradonačelnika Bandića da dopune ta sredstva pa da škole budu bolje opremljene", kazala je.
Komentirajući razlike između stručnih i sveučilišnih studija, podsjetila je da je Ministarstvo pustilo u proceduru izmjene Zakona o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru, gdje se te dvije kategorije studija razlikuju po vrsti ali ne i po razini. „Radi se o istom volumenu studiranja kod ta dva studija. Treba međutim, raditi na podizanju kvalitete i relevantnosti, posebno kod stručnih studija", kazala je.
Na pitanje što će se dogoditi s gay slikovnicama u vrtićima, ministrica Blaženka Divjak je odgovorila da one nisu obavezna literatura i da oko toga ne postoji službena procedura. Dodala je da se ne miješa u odabire roditelja koji su naručili te slikovnice.
U Facebook Live intervjuu ministrica Divjak odgovarala je na pitanja koja joj je postavljao novinar 24sata Boris Rašeta, a koja su u komentarima na Facebooku ili u inboxu ostavili roditelji, učenici, studenti, nastavnici i druga zainteresirana javnost.
Preuzeto sa: Hina
Vijesti iz medija | Priopćenja | Nacionalni kurikulum
Osigurali smo sredstva i mentore, imamo agencije koje se bave time, i osim naših stručnjaka koji su radili na razradi kurikuluma imamo tehničku pomoć Europske komisije i europskih eskperata. Sve što prođe eksperimentalnu fazu bit će unaprijeđeno i prolazi u sve škole, kazala je ministrica Divjak.
Dodala je da reforma računa na 150 milijuna kuna europskog socijalnog fonda za eksperimentalnu provedbu, te da Ministarstvo ima u vidu fondove iz Švicarske i Norveške.
Pilot projekt izvođenja kurikularne reforme, koja ide u 60-70 škola - u prve i pete razrede osnovnih škola te prve razrede srednjih škola - jedan je od tri reformska procesa koje pokreće Ministarstvo, kazala je Blaženka Divjak i dodala da se također pokreću procesi reforme u strukovnom obrazovanju od kojih neki kreću od jeseni a neki kasnije.
Posebno bih istaknula centre kompetentnosti za koje je osigurano milijardu kuna u fondovima, kazala je ministrica i dodala da je treći proces uvođenje obavezne informatike u škole.
Naglasila je da je cilj reforme kvalitetna škola, a to je ona škola u kojoj je učenik motiviran, i gdje se postižu očekivani ishodi učenja. Svi koji rade u školama moraju tome pridonijeti. Za dolazak do toga imamo predviđene edukacije i mentore u školama, posebno u eksperimentalnim školama.
Odgovarajući na pitanje kako učitelji koji su obrazovani da uče napamet, mogu učiti djecu kritičkom mišljenju, ministrica je odgovorila kako je istina da je naš sustav obrazovanja učitelja tradicionalan, istaknuvši kako treba uvoditi promjene na učiteljskim fakultetima, ali i raditi s učiteljima na različite načine.
„Mi smo krenuli s webinarima, radit ćemo preko mreža, sa školama, preko različitih seminara, on line, itd. Bitno je da se vide primjeri dobre prakse, da oni koji dobro rade prenose tu praksu drugima i da svi zajedno shvatimo da svaka reforma prolazi ili ne prolazi u razredu. Moramo tu vidjeti svoju odgovornost i trebamo u promicanju cjeloživotnog obrazovanja krenuti od sebe", kazala je.
U određivanju pedagoškog standarda, međutim, ministrica je kazala da moramo biti svjesni da živimo u realnim okolnostima i da pedagoški standard ovisi o financijskim mogućnostima društva. Neki standardi i odredbe ne provode se gotovo nigdje u Europi, kazala je.
Županije različito pristupaju izdvajanju za škole. U nekim županijama gotovo polovica proračuna odlazi na odgoj i obrazovanje. Kod opremanja škola za informatiku županije nisu jedine, nego smo osigurali sredstva i u državnom proračunu, i iz europskih fondova. Pokušavamo nadomjestiti ono što županije kao osnivači moraju napraviti jer dobivaju decentralizirana sredstva za školstvo i županije moraju preuzeti ulogu osnivača, kazala je.
Osvrćući se na pitanje o kritici koju je zagrebački gradonačelnik Milan Bandić neki dan izrekao na račun Ministarstva, Blaženka Divjak je kazala: „Meni je teško shvatiti zašto se gradonačelnik bavi informatikom, još nisam shvatila njegovu argumentaciju. Što se tiče trošenja sredstava za opremanja škola sve je transparentno. Blizu 11 milijuna koje smo u rebalansu osigurali, krajem godine su temeljem kriterija i javno objavljene rang liste školama su dostavljena sredstva. Pozivam osnivače i gradonačelnika Bandića da dopune ta sredstva pa da škole budu bolje opremljene", kazala je.
Komentirajući razlike između stručnih i sveučilišnih studija, podsjetila je da je Ministarstvo pustilo u proceduru izmjene Zakona o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru, gdje se te dvije kategorije studija razlikuju po vrsti ali ne i po razini. „Radi se o istom volumenu studiranja kod ta dva studija. Treba međutim, raditi na podizanju kvalitete i relevantnosti, posebno kod stručnih studija", kazala je.
Na pitanje što će se dogoditi s gay slikovnicama u vrtićima, ministrica Blaženka Divjak je odgovorila da one nisu obavezna literatura i da oko toga ne postoji službena procedura. Dodala je da se ne miješa u odabire roditelja koji su naručili te slikovnice.
U Facebook Live intervjuu ministrica Divjak odgovarala je na pitanja koja joj je postavljao novinar 24sata Boris Rašeta, a koja su u komentarima na Facebooku ili u inboxu ostavili roditelji, učenici, studenti, nastavnici i druga zainteresirana javnost.
Preuzeto sa: Hina