- Objavljeno : 02.12.2019.
Ministarstvo znanosti i obrazovanja provelo EU Twinning projekt u Bosni i Hercegovini „Jačanje institucionalnih kapaciteta za priznavanje inozemnih obrazovnih kvalifikacija u visokom obrazovanju”
Svrha projekta je unaprjeđenje i razvoj ljudskih potencijala i institucionalnih kapaciteta za priznavanje inozemnih obrazovnih kvalifikacija u visokom obrazovanju u Bosni i Hercegovini kako osobe s inozemnim kvalifikacijama ne bi nailazile na prepreke u priznavanju. U BiH postoji 12 obrazovnih tijela koje imaju ustavne nadležnosti za obrazovanje, što uključuje i priznavanje kvalifikacija u visokom obrazovanju.
Ovaj projekt velik je uspjeh za Hrvatsku jer je riječ o prvome EU Twinning projektu u kojem sudjeluju hrvatske institucije, a da je hrvatski partner voditelj konzorcija. Projektni partneri su Centre International d’Etudes Pédagogiques iz Francuske i Academic Information Centre iz Latvije.
Projekt je uključio tri komponente:
- poboljšanje sustava priznavanja inozemnih obrazovnih kvalifikacija u svrhu nastavka obrazovanja i zapošljavanja,
- razvoj procedura za priznavanje inozemnih obrazovnih kvalifikacija sukladno Konvenciji o priznavanju visokoškolskih kvalifikacija u području Europe (tzv. Lisabonska konvencija Vijeća Europe i UNESCO-a),
- jačanje kapaciteta ustanova nadležnih za priznavanje kvalifikacija i razdoblja studiranja u Bosni i Hercegovini.
Rezultati projekta uključuju:
- preporuke za usklađivanje propisa koji reguliraju područje priznavanja visokoškolskih kvalifikacija sa svrhom pristupa tržištu rada za svih deset županija/kantona, entitet Republika Srpska i Brčko Distrikt BiH,
- model propisa kojim se reguliraju postupci priznavanja inozemnih visokoškolskih kvalifikacija sa svrhom pristupa tržištu rada koje nije regulirano,
- zaposlenici javnog i privatnog sektora osposobljeni za harmonizaciju internih dokumenata,
- osposobljeni vrednovatelji za akademsko i stručno priznavanje na visokim učilištima,
- uspostavljena je zajednička baza podataka svih institucija nadležnih za priznavanje u Bosni i Hercegovini u koju nadležne ustanove trebaju pohranjivati odluke o priznavanju kako bi se prvi put pratilo stanje priznavanja na nacionalnoj razini (CIP je savjetodavno tijelo i ne donosi odluke o priznavanju),
- prijedlog daljnjega strateškog razvoja CIP-a vezano uz priznavanje inozemnih obrazovnih i stručnih kvalifikacija te mobilnost kako bi se iskoristila stručnost CIP-a za daljnje obrazovne reforme.
Dugoročno rješenje kojim bi se ostvarilo jednako postupanje svih nositelja inozemnih obrazovnih kvalifikacija jedinstven je postupak priznavanja koji bi na nacionalnoj razini provodila jedna ustanova sa stručnošću i iskustvom u politici priznavanja inozemnih obrazovnih kvalifikacija.
Dokumenti
- Rezultati Twinning projekta „Osnaživanje institucijskih kapaciteta za priznavanje kvalifikacija u visokom obrazovanju u BiH“, Mirta Mandić Martinović, Dženan Omanović (1406kb)
- Sustainability of the Twinning project and future developments in recognition of qualifications, Ana Tecilazić Goršić, Baiba Ramina, Bruno Curvale (777kb)