- Objavljeno : 28.02.2024.
Državna tajnica Iva Ivanković sudjelovala na Skills Summitu 2024 u Bruxellesu na temu „Skills for the future: Building bridges to new opportunities”
Državna tajnica doc. dr. sc. Iva Ivanković sudjelovala je na sastanku ministara nadležnih za rad i obrazovanje koji je održan u Bruxellesu, Belgija, 21. i 22. veljače 2024.
Tema sastanka bila je „Vještine za budućnost: Gradimo mostove prema novim mogućnostima”, a više od 40 zemalja sudionica raspravljalo je o tehnološkim, društveno-ekonomskim i ekološkim promjenama koje sve brže preoblikuju društva i gospodarstva. Kako bi iskoristile prilike koje proizlaze iz ove promjene i izgradile bolju budućnost, zemlje trebaju prilagoditi svoje sustave obrazovanja te identificirati koje će vještine biti strateški važne za njihovu budućnost i razviti sustav vještina koji odgovara ovoj viziji.
Tijekom sastanka održane su rasprave o načinima učenja koji vode do novih prilika za građane. Također, organiziran je i posjet kojim se dobio dublji uvid u primjere dobre prakse. Domaćin posjeta bio je Bernard Clerfayt, belgijski ministar odgovoran za zapošljavanje i strukovno osposobljavanje, digitalnu tranziciju, lokalne vlasti i dobrobit životinja. Sudionici su posjetili Molengeek i Art2Work, vodeće inicijative koje pružaju stjecanje vještina prilagođene osobama u NEET statusu. Molengeek se fokusira na tehnološki sektor, a Art2Work je istraživački i društveni inovacijski laboratorij koji podržava mlade ljude u njihovu osobnom razvoju.
Tijekom rasprave na temu kako svim građanima omogućiti razvijanje vještina za nove prilike državna tajnica naglasila je kako je ključni prioritet hrvatskoga odgojno-obrazovnog sustava osigurati da bude uključiv, kvalitetan i pravedan. Istaknula je da je Republika Hrvatska napravila velike iskorake u (su)financiranju obrazovanja za svu djecu i učenike (obroci, udžbenici, prijevoz, smještaj i prehrana u učeničkim domovima, potpora djeci s posebnim potrebama i dr.), što je najvažniji korak u stvaranju jednakih mogućnosti za sve koji sudjeluju u odgojno-obrazovnome sustavu od vrtića do osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja, kao i obrazovanja odraslih.
Što se tiče obrazovanja odraslih, državna tajnica naglasila je da je najveća promjena donošenje novoga Zakona o obrazovanju odraslih koji je stupio na snagu početkom 2022. i koji je omogućio uspostavljanje sustava financiranja stjecanja vještina putem vaučera. U Planu oporavka i otpornosti Hrvatske 2021. - 2026. za to je osigurano više od 39 milijuna eura, a cilj je podržati cjeloživotno učenje i stjecanje novih vještina, posebice zelenih i digitalnih. Riječ je o modelu financiranja cjeloživotnog obrazovanja za sve zaposlene i nezaposlene osobe s ciljem napredovanja na tržištu rada.
Zaključno, sve prisutne zemlje istaknule su da, kako bi ljudi napredovali u svijetu sutrašnjice, zemlje trebaju povećati ulaganja u cjeloživotno učenje. Pružanje prilika za usavršavanje svim ljudima bit će ključno kako bi se pojedincima omogućio prelazak na održivija radna mjesta ili napredovanje na njihovim trenutnim poslovima te kako bi se osiguralo da stjecanje vještina bude svima dostupno.
Pisane vijesti | Priopćenja | Odgoj i obrazovanje
Tema sastanka bila je „Vještine za budućnost: Gradimo mostove prema novim mogućnostima”, a više od 40 zemalja sudionica raspravljalo je o tehnološkim, društveno-ekonomskim i ekološkim promjenama koje sve brže preoblikuju društva i gospodarstva. Kako bi iskoristile prilike koje proizlaze iz ove promjene i izgradile bolju budućnost, zemlje trebaju prilagoditi svoje sustave obrazovanja te identificirati koje će vještine biti strateški važne za njihovu budućnost i razviti sustav vještina koji odgovara ovoj viziji.
Tijekom sastanka održane su rasprave o načinima učenja koji vode do novih prilika za građane. Također, organiziran je i posjet kojim se dobio dublji uvid u primjere dobre prakse. Domaćin posjeta bio je Bernard Clerfayt, belgijski ministar odgovoran za zapošljavanje i strukovno osposobljavanje, digitalnu tranziciju, lokalne vlasti i dobrobit životinja. Sudionici su posjetili Molengeek i Art2Work, vodeće inicijative koje pružaju stjecanje vještina prilagođene osobama u NEET statusu. Molengeek se fokusira na tehnološki sektor, a Art2Work je istraživački i društveni inovacijski laboratorij koji podržava mlade ljude u njihovu osobnom razvoju.
Tijekom rasprave na temu kako svim građanima omogućiti razvijanje vještina za nove prilike državna tajnica naglasila je kako je ključni prioritet hrvatskoga odgojno-obrazovnog sustava osigurati da bude uključiv, kvalitetan i pravedan. Istaknula je da je Republika Hrvatska napravila velike iskorake u (su)financiranju obrazovanja za svu djecu i učenike (obroci, udžbenici, prijevoz, smještaj i prehrana u učeničkim domovima, potpora djeci s posebnim potrebama i dr.), što je najvažniji korak u stvaranju jednakih mogućnosti za sve koji sudjeluju u odgojno-obrazovnome sustavu od vrtića do osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja, kao i obrazovanja odraslih.
Što se tiče obrazovanja odraslih, državna tajnica naglasila je da je najveća promjena donošenje novoga Zakona o obrazovanju odraslih koji je stupio na snagu početkom 2022. i koji je omogućio uspostavljanje sustava financiranja stjecanja vještina putem vaučera. U Planu oporavka i otpornosti Hrvatske 2021. - 2026. za to je osigurano više od 39 milijuna eura, a cilj je podržati cjeloživotno učenje i stjecanje novih vještina, posebice zelenih i digitalnih. Riječ je o modelu financiranja cjeloživotnog obrazovanja za sve zaposlene i nezaposlene osobe s ciljem napredovanja na tržištu rada.
Zaključno, sve prisutne zemlje istaknule su da, kako bi ljudi napredovali u svijetu sutrašnjice, zemlje trebaju povećati ulaganja u cjeloživotno učenje. Pružanje prilika za usavršavanje svim ljudima bit će ključno kako bi se pojedincima omogućio prelazak na održivija radna mjesta ili napredovanje na njihovim trenutnim poslovima te kako bi se osiguralo da stjecanje vještina bude svima dostupno.