- Objavljeno : 18.05.2023.
Ministar znanosti i obrazovanja prof. dr. sc. Radovan Fuchs predstavio program cjelodnevne škole na sastanku Vijeća ministara obrazovanja EU-a u Bruxellesu 16. svibnja 2023.
Na sastanku su usvojena dva dokumenta:
Rezolucija Vijeća o europskom prostoru obrazovanja: vizija do 2025. i za razdoblje nakon toga te
Zaključci Vijeća o daljnjim koracima za ostvarenje automatskoga uzajamnog priznavanja u obrazovanju i osposobljavanju.
Rezolucijom Vijeća o europskom prostoru obrazovanja nastoji se potaknuti države članice na snažno političko opredjeljenje i daljnje korake u provedbi inicijativa kojima se uspostavlja europski prostor obrazovanja te se ističu ciljevi kojima treba posvetiti posebnu pažnju: povećanju pravednosti, uključenosti, stjecanju ključnih kompetencija, promicanju nastavničke profesije, poboljšanju radnih uvjeta učitelja i nastavnika, uklanjanju preostalih prepreka mobilnosti te promicanju cjeloživotnog učenja.
Zaključci Vijeća o daljnjim koracima za ostvarenje automatskoga uzajamnog priznavanja u obrazovanju i osposobljavanju naglašavaju da je za uspostavu europskoga prostora obrazovanja jedan od ključnih elemenata automatsko uzajamno priznavanje kvalifikacija i ishoda razdoblja učenja u inozemstvu te se pozivaju države članice da ulože veće napore kako bi se Preporuke o automatskom priznavanju, usvojene 2018. godine, provele do 2025. godine. Pri tome se pozivaju države članice da razvijaju međusobno povjerenje i suradnju na nacionalnoj i EU razini.
U nastavku sastanka ministri su razmijenili mišljenja vezano uz čitanje i njegovu važnost za učenje, pravednost i aktivno sudjelovanje u društvu, pri čemu je ministar Fuchs naglasio da ćemo učenike moći motivirati na čitanje ako stvorimo pozitivno i poticajno okruženje u kojem će učenici steći i zadržati želju za čitanjem.
Možda vas zanima i...
- Smjernice za implementaciju kurikula sedam međupredmetnih tema (Osobni i socijalni razvoj, Zdravlje, Građanski odgoj i obrazovanje, Održivi razvoj, Poduzetništvo, Učiti kako učiti, Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije) za 1., 2., 5. i 6. razred osnovne škole
- Smjernice za rad s darovitom djecom i učenicima
- Smjernice za rad s učenicima s teškoćama
- Smjernice