- Objavljeno : 28.10.2022.
Smjernice za rad s darovitom djecom i učenicima
Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavljuje Smjernice za rad s darovitom djecom i učenicima koje su namijenjene odgojiteljima, učiteljima, nastavnicima, stručnim suradnicima i ravnateljima predškolskih, osnovnoškolskih i srednjoškolskih ustanova, ostalim stručnjacima koji se bave darovitim osobama te roditeljima/skrbnicima darovite djece. Smjernice proizlaze iz Nacionalnoga okvirnog kurikuluma za predškolski odgoj i obrazovanje te opće obvezno i srednjoškolsko obrazovanje (MZOŠ/11), postoje paralelno sa Smjernicama za rad s učenicima s teškoćama (MZO/21) i Smjernicama za vrednovanje procesa učenja i ostvarenosti ishoda u osnovnoškolskome i srednjoškolskome odgoju i obrazovanju (MZO/20), a odnose se na odgojno-obrazovni rad s darovitima u svim razinama obrazovanja od predškolskoga, osnovnoškolskoga do srednjoškolskoga odgoja i obrazovanja. Navedenim trima dokumentima postiže se ravnoteža u brizi o djeci s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, razrješava prijepor o tome treba li darovitima dodatna podrška u sustavu, ali i dvojbu o tome kako u odgoju i obrazovanju uskladiti načela jednakosti i izvrsnosti. Snažno zalaganje za izvrsnost nije u suprotnosti s načelom jednakosti jer ono znači jednake mogućnosti za sve, tj. da svakomu treba omogućiti jednake prilike za korištenje svojim potencijalima i za njihovo maksimalno razvijanje.
U svojoj razradi Smjernice daju:
- tumačenje općih vrijednosti i načela odgojno-obrazovnoga rada s darovitom djecom i učenicima
- smjernice i opće upute za proces identifikacije darovitih i organizaciju odgojno-obrazovne podrške u dječjem vrtiću i školi te za različite vrste i stupnjeve darovitosti
- smjernice i opće upute za vrednovanje i izvješćivanje o postignućima i napredovanju darovite djece i učenika
- određenje uloga i zadaća pojedinih sudionika odgojno-obrazovnoga procesa u radu s darovitima, posebice tima za darovite svake odgojno-obrazovne ustanove
- prijedloge mogućih oblika suradnje s roditeljima/skrbnicima u brizi i osiguravanju podrške razvoju darovitih.
Dokumenti
Možda vas zanima i...
- Smjernice za implementaciju kurikula sedam međupredmetnih tema (Osobni i socijalni razvoj, Zdravlje, Građanski odgoj i obrazovanje, Održivi razvoj, Poduzetništvo, Učiti kako učiti, Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije) za 1., 2., 5. i 6. razred osnovne škole
- Ministar znanosti i obrazovanja prof. dr. sc. Radovan Fuchs predstavio program cjelodnevne škole na sastanku Vijeća ministara obrazovanja EU-a u Bruxellesu 16. svibnja 2023.
- Smjernice za rad s učenicima s teškoćama
- Smjernice