Natječaj za dodjelu bespovratnih sredstava projektima udruga u području izvaninstitucionalnoga odgoja i obrazovanja djece i mladih u školskoj godini 2024./2025.
Rok: 31. srpnja 2024.
REPUBLIKA HRVATSKA
MINISTARSTVO ZNANOSTI, OBRAZOVANJA I MLADIH
KLASA: 007-02/24-04/00002
URBROJ: 533-06-24-0001
Zagreb, 24. lipnja 2024.
Sukladno članku 33. Zakona o udrugama (Narodne novine, broj 74/2014., 70/2017., 98/2019. i 151/2022.), Uredbe o kriterijima, mjerilima i postupcima financiranja i ugovaranja programa i projekata od interesa za opće dobro koje provode udruge (Narodne novine, broj 26/15 i 37/21), temeljem Odluke o načinu raspodjele sredstava iz Državnog proračuna Republike Hrvatske za 2024. godinu namijenjenih financiranju projekata udruga u području izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja djece i mladih, KLASA: 007-02/24-03/00001; URBROJ: 533-06-24-0001, a u skladu s odredbama Uredbe o kriterijima za utvrđivanje korisnika i načinu raspodjele dijela prihoda od igara na sreću za 2024. godinu (Narodne novine, broj 32/24.), Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih raspisuje
NATJEČAJ
za dodjelu bespovratnih sredstava projektima udruga u području
izvaninstitucionalnoga odgoja i obrazovanja
djece i mladih u školskoj godini 2024./2025.
1. VRSTA FINANCIJSKE POTPORE
Sukladno ovome natječaju, financijske potpore dodijelit će se udrugama koje djeluju u području izvaninstitucionalnoga odgoja i obrazovanja te planiraju provesti projekte koji su ponajprije izravno vezani uz provedbu mjera zakona, nacionalnih strategija, planova i programa u području odgoja i obrazovanja djece i mladih, a koje su u nadležnosti Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih (u daljnjem tekstu: Ministarstvo) te su u skladu s područjima aktivnosti iz Natječaja.
Temeljni ciljevi Natječaja su razviti i provesti učinkovite i održive aktivnosti koje će promicati jednakopravnost, socijalnu uključenost te očuvanje nacionalnog i lokalnog identiteta, pridonijeti razvoju demokratskih načela i aktivnoga građanstva, povećati znanje o ljudskim pravima i aktivnom građanstvu, unaprijediti životne vještine djece i mladih, poticati kreativnost, stvaralaštvo i poduzetničke vještine te zdrave stilove života u djece i mladih, kao i razviti vještine i kompetencije u području tehnike te informacijskih i komunikacijskih tehnologija.
Kvaliteta projektnog prijedloga ovisi o tome ako udruge:
- u svoj rad uključuju volontere (o čemu prilažu dokaz u vidu Izvješća o obavljenim uslugama ili aktivnostima organizatora volontiranja u 2023. godini podnesenog nadležnome ministarstvu);
- u svoj rad uključuju studente (volontere) nastavničkih fakulteta koji posjeduju kompetencije za rad s djecom i mladima;
- jasno definiraju plan rada volontera tijekom provedbe projekta;
- uključuju korisnike u vrednovanje projekta i opisuju način na koji će se korisnici uključiti u vrednovanje projekta;
- u projektno partnerstvo, osim obveznoga jednog partnera, uključuju i dodatne partnere;
- u projektno partnerstvo, osim udruga, uključuju i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave i/ili javne ustanove;
- prilikom prijave projekta dokumentiraju sufinanciranje prijavljenoga projekta od jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ili drugih izvora, ako ono postoji (pismo namjere o sufinanciranju, preporuka ako je projekt financiran prethodnih godina, dokaz o dodjeli prostora kojim raspolaže jedinica lokalne i područne /regionalne/ samouprave na korištenje udruzi i slično);
- prijave projekte novih inicijativa u zajednicama s manje mogućnosti (područja od posebne državne skrbi, otoci, ruralne i manje urbane sredine sukladno Vrijednosti indeksa razvijenosti i pokazatelja za izračun indeksa razvijenosti na lokalnoj razini koja je manja od 75 % Indeksa razvijenosti Republike Hrvatske, https://razvoj.gov.hr/o-ministarstvu/djelokrug-1939/regionalni-razvoj/indeks-razvijenosti/vrijednosti-indeksa-razvijenosti-i-pokazatelja-za-izracun-indeksa-razvijenosti-2018/3740).
2. IZNOS FINANCIJSKE POTPORE
Planirana vrijednost Natječaja je 1.800.000,00 eura. Ukupna planirana vrijednost Natječaja može se mijenjati ovisno o visini stvarno raspoloživih, odnosno uplaćenih sredstava sukladno Uredbi o kriterijima za utvrđivanje korisnika i načinu raspodjele dijela prihoda od igara na sreću za 2024. godinu (Narodne novine, broj 32/24.). Najmanji iznos koji se može zatražiti je 6.636,14 eura, a najveći 19.908,42 eura.
Odobreni iznosi isplatit će se korisnicima u tri rate tijekom školske godine 2024./2025. prema mogućnostima izvršenja proračuna Ministarstva i predvidivoj dinamici provedbe projekta:
- prva rata: 35% od dobivenog iznosa, najkasnije 10 dana po potpisivanju ugovora,
- druga rata: 30% od dobivenog iznosa, po dostavi prvog izvješća,
- treća rata: 35% od dobivenog iznosa, po dostavi drugog izvješća.
3. OPĆI UVJETI NATJEČAJA
Udruga može prijaviti jedan projekt u jednom od tri osnovna područja aktivnosti:
P1: Promicanje socijalne uključenosti te očuvanja nacionalnoga i lokalnoga identiteta:
a. Odgoj i obrazovanje za osobni i socijalni razvoj, solidarnost, socijalnu uključenost i opće ljudske vrijednosti;
b. Odgoj i obrazovanje za mir i nenasilno rješavanje sukoba;
c. Odgoj i obrazovanje za ljudska prava, odgovornost i aktivno građanstvo;
d. Odgoj i obrazovanje o štetnosti korupcije i koruptivnim rizicima;
e. Odgoj i obrazovanje za očuvanje povijesnoga, kulturnoga i hrvatskoga nacionalnog identiteta;
f. Odgoj i obrazovanje o pravima i očuvanju identiteta nacionalnih manjina, interkulturalizmu i multikulturalizmu;
g. Poticanje očuvanja kulturne i prirodne baštine te tradicionalnih obrta.
P2: Unapređenje kvalitete života djece i mladih:
a. Odgoj i obrazovanje o zdravim načinima života, očuvanju prirode i održivom razvoju;
b. Odgoj i obrazovanje za volonterstvo;
c. Razvoj poduzetničkih aktivnosti djece i mladih;
d. Poticanje rada s talentiranom i darovitom djecom i mladima te djece s teškoćama u razvoju.
P3: Poticanje razvoja kompetencija u prirodoslovno-matematičkom području:
a. Odgoj i obrazovanje za STEM;
b. Odgoj i obrazovanje za financijsku, digitalnu i medijsku pismenost;
c. Razvijanje vještina i kompetencija u području tehnike te informacijskih i komunikacijskih tehnologija;
d. Utjecaj tehnike, tehnologije i informatičkih rješenja na zdravlje pojedinca.
Kriterije za ostvarivanje dodatnih bodova imat će projekti:
- čiji su krajnji korisnici djeca i mladi s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama (daroviti učenici i učenici s teškoćama);
- koji predviđaju nove inicijative u zajednicama s manje mogućnosti (područja od posebne državne skrbi, otoci, ruralne i manje urbane sredine);
- koji u provedbi namjeravaju zapošljavati mlade nezaposlene osobe (do 30 godina starosti) ili nezaposlene osobe (moguće i starije od 30 godina) odgovarajuće struke i/ili volonterskog iskustva u određenom području, o čemu prilažu izjavu o namjeri zapošljavanja te
- za čiju je provedbu udruga osigurala dio financijskih sredstava samofinanciranjem i/ili od drugih donatora.
Projekt se provodi isključivo na području Republike Hrvatske.
Projekt se provodi u školskoj godini 2024./2025., a može trajati najdulje do 31. kolovoza 2025. godine.
Prijava projekta u partnerstvu obvezna je s najmanje jednom odgojno-obrazovnom ustanovom u jedinici lokalne i područne (regionalne) samouprave (županiji/općini/gradu) u kojoj se projekt provodi.
Udruga kao nositelj projekta može prijaviti i ugovoriti samo jedan projekt s jednim ili više partnera, ali ista udruga može biti partner u više projekata.
Ako se projekt provodi u suradnji s jednim ili više partnera, potrebno je točno naznačiti koju će aktivnost projekta provesti pojedini partner. Jednako tako, i u proračunu treba točno naznačiti iznose koji su potrebni za provedbu pojedine aktivnosti.
Poželjno je da udruga ima planirane i druge izvore financiranja kojim će, barem djelomično, sufinancirati provedbu.
4. UVJETI ZA PRIJAVU
Prihvatljivim prijaviteljem smatra se udruga osnovana sukladno Zakonu o udrugama (Narodne novine, broj br. 74/2014., 70/2017., 98/2019. i 151/2022.), a koja udovoljava sljedećim općim uvjetima:
- udruga je upisana u Registar udruga Republike Hrvatske te aktivno i kontinuirano djeluje u Republici Hrvatskoj najmanje jednu (1) godinu, zaključno s danom objave natječaja;
- udruga djeluje u području izvaninstitucionalnoga odgoja i obrazovanja djece i mladih, i to u području aktivnosti u kojem prijavljuje projekt, a projekt je u skladu s ciljevima zbog kojih je udruga i osnovana, što je razvidno iz statuta udruge;
- udruga je uskladila statut s člankom 55. stavkom 1. Zakona o udrugama (Narodne novine, broj 74/2014., 70/2017., 98/2019. i 151/2022.);
- udruga je upisana u Registar neprofitnih organizacija pri Ministarstvu financija Republike Hrvatske te vodi transparentno financijsko poslovanje sukladno propisima o računovodstvu neprofitnih organizacija;
- udruga je ispunila sve ugovorne obveze prema svim davateljima financijskih potpora iz Državnoga proračuna za prethodno odobrena sredstva, a na temelju ranije sklopljenih ugovora o financijskoj potpori za provedbu projekata;
- protiv odgovorne osobe u udruzi i voditelja projekta ne vodi se kazneni postupak;
- udruga uredno ispunjava obveze plaćanja doprinosa za mirovinsko i zdravstveno osiguranje i plaćanje poreza te druga davanja prema Državnome proračunu i proračunima jedinica lokalne samouprave;
- udruga ima materijalne i ljudske resurse za provedbu prijavljenoga projekta.
Pravo prijave na Natječaj nemaju:
- ogranci, podružnice i slični ustrojbeni oblici udruga koji nisu registrirani sukladno Zakonu o udrugama (Narodne novine, broj 74/2014., 70/2017., 98/2019. i 151/2022.) kao pravne osobe;
- udruge koje nisu upisane u Registar neprofitnih organizacija;
- udruge čija registrirana djelatnost nije vezana uz odgoj i obrazovanje djece i mladih;
- udruge koje su nenamjenski trošile prethodno dodijeljena sredstva iz javnih izvora (nemaju pravo prijave sljedeće dvije godine, računajući od godine u kojoj su provodile projekt);
- udruge koje su u stečaju;
- udruge koje nisu ispunile obveze vezane uz plaćanje doprinosa ili poreza;
5. NAČIN PRIJAVE PROJEKTA
Projekt se prijavljuje ispunjavanjem i slanjem elektroničkih obrazaca (mrežna stranica: https://eobrasci.mzo.hr) te slanjem ispisanih, ovjerenih i potpisanih elektroničkih obrazaca poštom, kurirskom službom ili osobno.
Za pristup obrascima prijave treba se registrirati u Sustavu za ispunjavanje i slanje elektroničkih obrazaca: https://eobrasci.mzo.hr/. Elektronička inačica zahtjeva zaprimljena je nakon što sustav javi poruku „Uspješno ste poslali obrazac“.
Prijavom u Sustav za ispunjavanje i slanje elektroničkih obrazaca projekt se izravno prijavljuje na Natječaj. Ispisani, ovjereni i potpisani obrasci s prilozima dostavljaju se poštom (preporučeno), kurirskom službom ili osobno na adresu:
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih, Donje Svetice 38, 10 000 Zagreb, s naznakom:
„ZA NATJEČAJ - IZVANINSTITUCIONALNI ODGOJ I OBRAZOVANJE - UDRUGE“.
Prijava u papirnatome obliku sadrži obvezne obrasce s vlastoručnim potpisom osobe ovlaštene za zastupanje i ovjerene službenim pečatom organizacije, kao i svu ostalu obveznu dokumentaciju. Također, može sadržavati i neobveznu dokumentaciju.
Obvezna natječajna dokumentacija za prijavu projekta je:
1. ovjeren1 i potpisan ispis elektroničkoga obrasca - OBRAZAC ZA PRIJAVU UDRUGE;
2. ovjeren i potpisan ispis elektroničkoga obrasca - OBRAZAC ZA PRIJAVU PROJEKTA UDRUGE s OBRASCEM ZA PRIJAVU PRORAČUNA PROJEKTA UDRUGE;
3. uvjerenje da se ne vodi kazneni postupak (ne starije od 60 dana) protiv osobe ovlaštene za zastupanje udruge koja ima ovlast s Ministarstvom potpisati ugovor o financijskoj potpori i voditelja projekta;2
4. dokaz o eventualnom sufinanciranju projekta od jedinica lokalne ili područne (regionalne) samouprave ili nekih drugih izvora sufinanciranja (npr. pismo namjere);
5. potpisan ispis obrasca životopisa za voditelja/icu projekta (Europass format);3
6. potpisan i ovjeren obrazac izjave o partnerstvu, za svakog partnera posebno (Obrazac 1);
7. ovjeren i potpisan ispis obrasca o popisu članova/ica upravljačkog tijela udruge, sukladno statutu (Obrazac 2);
8. ovjeren i potpisan ispis obrasca o popisu zaposlenih u udruzi (ako nema zaposlenih, udruga dostavlja ovjerenu i potpisanu izjavu o tome), (Obrazac 3);
9. ovjeren i potpisan ispis izjave o namjeri zapošljavanja osobe odgovarajuće struke i/ili volonterskog iskustva na provedbi projekta - ako se planira zapošljavanje na projektu (Obrazac 4);
10. ovjerena i potpisana izjava o nepostojanju dvostrukog financiranja (Obrazac 5);
11. ovjerena i potpisana izjava o financiranim projektima organizacije iz javnih izvora u 2024. godini (Obrazac 6);
12. ovjerena i potpisana izjava izvoditelja aktivnosti navedenih u opisu projektnih aktivnosti (Obrazac 7);
13. ovjeren i potpisan obrazac proračuna projekta (Excel tablica), (Obrazac 8);
14. potpisan obrazac izjave o suglasnosti za uvid u kaznenu evidenciju osobe ovlaštene za zastupanje udruge koja ima ovlast s Ministarstvom potpisati ugovor o financijskoj potpori i voditelja projekta (Obrazac 9)4.
1Ako je udruga statutom propisala da ima pečat
2Ako projekt bude uvršten na Privremeni popis, potrebno je dostaviti uvjerenje o nekažnjavanju i za izvoditelje na projektu koji su u sklopu projekta uključeni u izravan rad s djecom i mladima. Uvjerenja se dostavljaju u roku od osam (8) dana od dana obavijesti o uvrštavanju projekta na Privremeni popis.
3Ako projekt bude uvršten na Privremeni popis, potrebno je dostaviti potpisan životopis i za izvoditelje na projektu koji su u projektu uključeni u izravan rad s djecom i mladima. Životopisi se dostavljaju u roku od osam (8) dana od dana obavijesti o uvrštavanju projekta na Privremeni popis.
4Ako projekt bude uvršten na Privremeni popis, potrebno je dostaviti suglasnost za uvid u kaznenu evidenciju i za izvoditelje na projektu koji su u projektu uključeni u izravan rad s djecom i mladima. Suglasnosti se dostavljaju u roku od osam (8) dana od dana obavijesti o uvrštavanju projekta na Privremeni popis.
Neobvezna natječajna dokumentacija za prijavu projekta je:
a. pisma namjere koja potvrđuju i objašnjavaju suradnju udruge s lokalnim ustanovama, organizacijama, stručnim institucijama, udrugama i/ili savezima udruga te s jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave u provedbi prijavljenoga projekta;
b. preporuke (primjerice lokalne ili područne samouprave, ministarstava, institucija ili drugih donatora da je udruga prepoznata kao nositelj kvalitetnih promjena u društvu);
c. zapisi, publikacije, novinski članci te drugi materijali koji prikazuju rad udruge i u izravnoj su vezi s prijavom projekta.
6. ROK ZA PODNOŠENJE PRIJAVA
Rok za prijavu na Natječaj je 31. srpnja 2024. godine.
Prijava je dostavljena u roku ako je na prijamnom žigu razvidno da je zaprimljena u pošti do dana 31. srpnja 2024. godine do 23.59 sati.
U slučaju da se prijava dostavlja osobno u pisarnicu Ministarstva, to treba učiniti najkasnije do kraja radnog vremena pisarnice onog datuma koji je naznačen kao rok za prijavu na Natječaj, a prijavitelju će biti izdana potvrda o točnom vremenu primitka pošiljke.
U slučaju da se prijava dostavlja osobno u pisarnicu Ministarstva, to treba učiniti najkasnije do kraja radnog vremena pisarnice onog datuma koji je naznačen kao rok za prijavu na Natječaj, a prijavitelju će biti izdana potvrda o točnom vremenu primitka pošiljke.
Sve prijave koje će biti poslane izvan roka, neće se razmatrati.
Udruge s kojima će biti potpisan ugovor obvezuju se da kao korisnici bespovratnih sredstava iz javnih izvora za provedbu projekta od interesa za opće dobro neće davati izravnu potporu političkim strankama, sudjelovati u izbornoj ili drugoj promidžbi političke stranke, koalicije ili kandidata za vrijeme trajanja ugovora.
MINISTAR
prof. dr. sc. Radovan Fuchs
Dokumenti
- Natječaj za dodjelu bespovratnih sredstava projektima udruga u području izvaninstitucionalnoga odgoja i obrazovanja djece i mladih u školskoj godini 2024./2025. (508kb)
- Upute za prijavitelje 2024./2025. (1250kb)
- Korisničke upute (1246kb)
- Kontrolna lista (19kb)
- Smjernice za projekte udruga koji se provode u odgojno-obrazovnim ustanovama (19kb)
- Obrazac - Životopis (44kb)
- Obrazac 1 - Izjava o partnerstvu 2024. (355kb)
- Obrazac 2 - Popis članova upravljačkog tijela udruge (15kb)
- Obrazac 3 - Popis zaposlenih osoba u udruzi (16kb)
- Obrazac 4 - Izjava o namjeri zapošljavanja 2024. (16kb)
- Obrazac 5 - Izjava o nepostojanju dvostrukog financiranja 2024. (175kb)
- Obrazac 6 - Izjava o financiranim projektima organizacije iz javnih izvora u 2023. (204kb)
- Obrazac 7 - Izjava izvoditelja aktivnosti navedenih u opisu projektnih aktivnosti 2024. (174kb)
- Obrazac 8 - Proračun projekta 2024. (216kb)
- Obrazac 9 - Obrazac izjave o suglasnosti za uvid u kaznenu evidenciju 2024. (198kb)
- Obrazac 10 - Uogovor o financijskoj potpori 2024. (22kb)
- Obrazac 11 - Izvješće o izvršenju projekta udruge 2024. (313kb)
Možda vas zanima i...
- Izvaninstitucionalni odgoj i obrazovanje
- Odluka o dodjeli bespovratnih sredstava projektima udruga u području izvaninstitucionalnoga odgoja i obrazovanja djece i mladih u školskoj godini 2024./2025.
- Čestitka povodom Međunarodnog dana mladih
- Javni poziv za iskazivanje interesa nezavisnih vanjskih stručnjaka za ocjenjivanje prijava projekata u sklopu Natječaja za dodjelu bespovratnih sredstava projektima udruga u području izvaninstitucionalnoga odgoja i obrazovanja djece i mladih u šk. god. 2024./2025.
- Odluka o izmjeni i dopuni Odluke o dodjeli bespovratnih sredstava projektima udruga u području izvaninstitucionalnoga odgoja i obrazovanja djece i mladih u školskoj godini 2023./2024.
- Pogledajte sve