Smjernice za implementaciju posebnih kurikula i međupredmetnih tema

Smjernice za implementaciju posebnih kurikula nastavnih predmeta

Smjernice za implementaciju posebnih kurikula nastavnih predmeta
(Hrvatski jezik i Jezik i komunikacija, Engleski jezik i Osnove stranoga jezika, Njemački jezik, Talijanski jezik, Francuski jezik, Španjolski jezik,
Likovna kultura, Glazbena kultura, Matematika i Matematičke vještine, Priroda i društvo, Priroda i Društvo, Tehnička kultura, Domaćinstvo, Informatika i Osnove informatike,
Tjelesna i zdravstvena kultura, Vjeronauk, Radni odgoj, Izobrazba u obavljanju poslova, Upoznavanje uže i šire okoline,
Skrb o sebi, Socijalizacija i socijalne vještine, Vještine svakodnevnoga života)

i međupredmetnih tema
 
Na temelju posebnih nastavnih planova (Narodne novine, broj 99/2021) Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih donijelo je u travnju 2024. godine
Posebne nastavne programe za osnovnu i srednju školu za učenike s teškoćama u razvoju i
Posebne nastavne programe za stjecanje kompetencija u aktivnostima svakodnevnoga života i rada za osnovnu školu (Narodne novine, br. 42/2024).
 
Navedene je programe, zajedno s nastavnim planovima, Ministarstvo objavilo u tiskanom obliku, a digitalne je inačice tih dokumenta učinilo dostupnim javnosti putem sljedećih poveznica:
 
 
Radi učinkovitije primjene navedenih programa Ministarstvo objavljuje smjernice koje su izradili učitelji/nastavnici koji izvode nastavu prema posebnom programu, kao i stručnjaci za odgoj i obrazovanje iz odgojno-obrazovnih ustanova, agencija nadležnih za odgoj i obrazovanje, a uz svesrdnu pomoć i koordinaciju djelatnika i predstavnika Ministarstva. 
 
Smjernice su namijenjene odgojno-obrazovnim radnicima kao okvir za planiranje i realizaciju posebnih kurikula te ostvarivanje očekivanja međupredmetnih tema. Ujedno, smjernice predstavljaju i vodič za izradu individualiziranih i diferenciranih kurikula te za odabir optimalnih oblika i sadržaja odgojno-obrazovne podrške učenicima s teškoćama u razvoju.
 
U njima su opisani primjeri aktivnosti, strategija, metoda i oblika poučavanja i vrednovanja koji potiču aktivno sudjelovanje učenika u nastavnom procesu u skladu s njihovim individualnim mogućnostima i tempom učenja.
 
Posebna je pozornost posvećena mogućnosti prilagodbe svih elemenata nastave kako bi se omogućilo inkluzivno, poticajno i pravedno obrazovno okružje u kojem, razvojem ključnih kompetencija potrebnih za samostalan, odgovoran i aktivan život u zajednici, svaki učenik ima priliku ostvariti svoj puni potencijal te se uspješno uključiti u daljnje obrazovanje i rad.   
 
U okviru preporučenih pristupa opisana je i primjena asistivnih tehnologija (ATTEND), koje omogućuju dodatnu individualizaciju i prilagodbu sadržaja, zadataka i aktivnosti različitim razinama podrške svakom učeniku.
 
Radni materijali koji prate aktivnosti opisane u smjernicama dostupni su i na platformi Edutorij, u obliku koji omogućuje njihovu dodatnu prilagodbu. Time se učiteljima i stručnim suradnicima olakšava planiranje i provedba nastave te osigurava fleksibilnost u ostvarivanju odgojno-obrazovnih ishoda predmetnih kurikula i očekivanja kurikula međupredmetnih tema.


Pisane vijesti | Nastavni planovi i programi | Odgoj i obrazovanje

Smjernice za implementaciju posebnih kurikula nastavnih predmeta: