Javni poziv za iskaz interesa za partnerstvo u projektu Potpora tijelima za unaprjeđenje HKO-a i promicanje jednakog pristupa kvalitetnom i uključivom obrazovanju i osposobljavanju
Rok: 29. studenoga 2024. do 23.59 sati
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih (MZOM) objavljuje Javni poziv za iskaz interesa (dalje u tekstu: Javni poziv) za partnerstvo u projektu Potpora tijelima za unaprjeđenje HKO-a i promicanje jednakog pristupa kvalitetnom i uključivom obrazovanju i osposobljavanju.
1. Predmet i cilj Javnog poziva
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih (dalje u tekstu: MZOM) objavljuje Javni poziv za iskaz interesa za partnerstvo u projektu Potpora tijelima za unaprjeđenje HKO-a i promicanje jednakog pristupa kvalitetnom i uključivom obrazovanju i osposobljavanju (dalje u tekstu: Projekt).
Predmet ovog Javnog poziva odabir je stalne partnerske institucije za uključivanje u odabrane projektne aktivnosti programa od 2. kvartala 2025. do 4. kvartala 2028. godine.
Cilj Javnog poziva je odabrati partnersku instituciju koja će imati provedbene kapacitete za obavljanje odabranih projektnih aktivnosti.
2. O projektu
2.1. Cilj projekta
Specifični cilj projekta je jačanje institucionalnih kapaciteta za koordiniranu primjenu i unapređenje Hrvatskog kvalifikacijskog okvira (dalje u tekstu: HKO) te podrška razvoju relevantnosti, kvalitete i inkluzivnosti visokog obrazovanja. Cilj projekta usklađen je sa strateškim programima Europske unije i Republike Hrvatske.
U sklopu projektnih aktivnosti MZOM kao tijelo državne uprave nadležno za koordinaciju procesa razvoja i korištenja alata HKO-a koja uključuje suradnju s drugim tijelima uključenima u primjenu HKO-a te kao tijelo nadležno za unaprjeđenje kvalitete i relevantnosti visokog obrazovanja omogućit će podršku uspostavi odnosno radu nekoliko stručnih tijela važnih za daljnji razvoj visokog obrazovanja te daljnji razvoj Registra Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira (dalje u tekstu: Registar HKO-a).
Dodatno, uz aktivnost provedbe analiza i istraživanja relevantnih za razvoj sustava visokog obrazovanja, MZOM će dobiti vrijedne podatke o učincima provedbe pojedinih politika te utvrditi potrebe sustava visokog obrazovanja kao i predložiti daljnji smjer razvoja, a sve kako bi se stvorila baza dokaza i podataka za utemeljeni daljnji razvoj politika u visokom obrazovanju. Analize i preporuke ujedno će pružiti temelj i za unapređenje rada navedenih stručnih tijela u MZOM-u.
2.2. Opis aktivnosti projekta
Obvezne su projektne aktivnosti Potpora radu stručnim tijelima za unaprjeđenje HKO-a i promicanje jednakog pristupa kvalitetnom i uključivom obrazovanju i osposobljavanju, Unaprjeđenje Registra HKO-a, Provedba analiza o učincima provedbe politika u području relevantnosti, kvalitete i inkluzivnosti visokog obrazovanja s ciljem usmjeravanja daljnjeg razvoja politika u visokom obrazovanju, Jačanje kapaciteta visokih učilišta u području strateške upotrebe podataka, suradnje s bivšim studentima i promicanja akademskog integriteta i sloboda te poticanje suradnje između visokih učilišta i različitih dionika u razvoju mikrokvalifikacija.
Aktivnost koja se odnosi na Unaprjeđenje Registra HKO-a:
Zakonodavni okvir HKO-a definiran je Zakonom o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru (Narodne novine, br. 22/13, 41/16, 64/18, 47/20, 20/21; dalje u tekstu: Zakon o HKO-u) i Pravilnikom o Registru Hrvatskog kvalifikacijskog okvira (Narodne novine, br. 96/21; dalje u tekstu: Pravilnik). Zakonom o HKO-u za potrebe sustava vođenja podataka o skupovima ishoda učenja, standardima zanimanja, standardima kvalifikacija, programima za stjecanje i vrednovanje skupova ishoda učenja, programima za vrednovanje skupova ishoda učenja, programima za stjecanje kvalifikacija te drugih podataka od interesa, radi njihova povezivanja i usklađivanja uspostavljen je Registar HKO-a, koji je javan i sastoji se od: Podregistra skupova ishoda učenja, Podregistra standarda zanimanja i Podregistra standarda kvalifikacija koji je povezan s upisnicima studijskih i obrazovnih programa. Registar se vodi u informacijskom sustavu koji osigurava pohranjivanje i upravljanje podacima iz podregistara, statističke obrade i analizu podataka te međusobno povezivanje sadržaja pojedinih podregistara. Sukladno Zakonu o HKO-u, tijela i dionici u razvoju i primjeni HKO-a su: Nacionalno vijeće za razvoj ljudskih potencijala, ministarstvo nadležno za obrazovanje i znanost, ministarstvo nadležno za rad, ministarstvo nadležno za regionalni razvoj, Agencija za znanost i visoko obrazovanje, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Agencija za odgoj i obrazovanje, sektorska vijeća čiji predstavnici zajednički određuju razvojne prioritete u unaprjeđenju Registra HKO-a.
Registar HKO-a je inicijalno razvijen prije desetljeća i sastoji se od većeg broja programskih modula, od kojih su neki intenzivnije, a neki manje intenzivno održavani, sukladno potrebama i zahtjevima ključnih korisnika (ministarstva i agencije). Sve tehnologije na kojima su programski moduli izgrađeni u međuvremenu su unaprijeđene, ali neke od njih su i zastarjele. Zbog sigurnosnih razloga i tehnoloških mogućnosti je sve programske module potrebno doraditi, preprogramirati ili prilagoditi, kako bi se omogućio prelazak na adekvatne i ažurne programske platforme. Također, dizajn i struktura te određeni elementi na samoj platformi dograđivani su ovisno o pravnim propisima i upisu novih zahtjeva, no zbog značajnih promjena u pravnom okviru HKO-a 2021. godine te zbog velikog broja upisanih zahtjeva u Registar HKO-a i potrebe da se povećani sadržaj na platformi učinkovitije organizira, potrebno je temeljitije restrukturiranje i redizajn javnog weba te restrukturiranje postojećih podataka u Registru HKO-a. S obzirom na zakonski definiranu obvezu vođenja niza podataka koji su inicijalno dio drugih informacijskih i evidencijskih sustava (posebice Upisnika studijskih programa), nužno je provesti njihovo povezivanje s Registrom HKO-a.
Slijedom navedenog, aktivnosti koje se odnose na unaprjeđivanje Registra HKO-a provode se sljedećim provedbenim cjelinama:
- Tehnološka nadogradnja programskih modula informacijskog sustava Registra HKO-a
- Unaprjeđenje informacijskog sustava Registra HKO-a
- Implementacija klasifikacije kompetencija u informacijski sustav Registra HKO-a
- Povezivanje informacijskog sustava Registra HKO-a s ostalim informacijskim sustavima.
3. Uloga partnerske institucije u projektu
U sklopu projekta traži se partnerska institucija za rad na aktivnosti za čije izvršenje su potrebna specifična znanja i vještine te iskustvo rada u područjima djelovanja pojedinih aktivnosti. Partnerska institucija na projektu ključan je dionik u provedbi projekta koji usko surađuje tijekom cijelog projektnog ciklusa s nositeljem projekta, MZOM-om. Partnerska institucija jedinstveno i nedvojbeno pridonosi uspješnoj implementaciji projekta i ostvarivanju njegovih ciljeva. Partnerska institucija sudjeluje u razvoju projektnih aktivnosti svojim specifičnim kompetencijama, nadležnostima i znanjima te provođenjem dodijeljenih aktivnosti aktivno pridonosi ostvarenju rezultata projekta. Uloga partnerske institucije je odgovorno i pravodobno izvršavanje aktivnosti za koje je nadležna. Odabrana partnerska institucija i njezina uloga u projektu konačno će se definirati u Ugovoru o dodjeli bespovratnih sredstava sukladno Pravilima Programa Učinkoviti ljudski potencijali 2021. - 2027.
4. Aktivnosti partnerske institucije u projektu
Predviđena aktivnost partnerske institucije u projektu odnosi se na projektnu aktivnost Unaprjeđenje Registra HKO-a, sukladno sljedećim poslovima:
1. Tehnološka nadogradnja programskih modula informacijskog sustava Registra HKO-a
Informacijski sustav Registra HKO-a inicijalno je razvijen prije desetljeća i sastoji se od većeg broja programskih modula, od kojih su neki intenzivnije, a neki manje intenzivno održavani, ovisno o potrebama i zahtjevima ključnih korisnika (ministarstva i agencije). Sve tehnologije na kojima su programski moduli izgrađeni u međuvremenu su unaprijeđene, ali neke od njih su i zastarjele.
Zbog sigurnosnih razloga i tehnoloških mogućnosti potrebno je sve programske module doraditi, preprogramirati ili prilagoditi, kako bi se omogućio prelazak na adekvatne i ažurne programske platforme. U sklopu ovog posla potrebno je migrirati programske module na nove verzije programskih platformi.
Planirani poslovi se odnose na aplikacije Administrator u ministarstvu, Upisnik studijskih programa, Upisnici REST API, Zahtjevi, Vrednovanja, Registar, Povjerenstva za vrednovanje, Sektorska vijeća, Slanje obavijesti, Integracija s Centrixom, ISRHKO REST API te na unaprjeđenje programskih platformi i ostale popratne tehničke poslove koji proizlaze iz navedenih poslova nadogradnje.
2. Unaprjeđenje informacijskog sustava Registra HKO-a
Poslovi unaprjeđenja obuhvaćaju redovito prilagođavanje i nadogradnje informacijskog sustava Registra HKO-a sukladno definiranim razvojnim prioritetima korisnika (ministarstvo nadležno za obrazovanje i znanost, ministarstvo nadležno za rad, ministarstvo nadležno za regionalni razvoj, Agencija za znanost i visoko obrazovanje, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih, Agencija za odgoj i obrazovanje) od kojih izdvajamo:
-
ujednačavanje prikaza podataka zahtjeva za upis u Registar u generiranom elektroničkom obrascu i aplikacijama Zahtjevi, Vrednovanja, Registar
-
dodatne prilagodbe sustava vezano uz reviziju standarda zanimanja, skupova kompetencija, standarda kvalifikacija i skupova ishoda učenja
-
ograničavanje odobravanja predlagatelja samo za određeni postupak
-
reimplementacija javnog weba Registra sukladno zahtjevima korisnika.
3. Implementacija klasifikacije kompetencija u informacijski sustav Registra HKO-a*
Poslovi implementacije klasifikacije kompetencija u informacijski sustav Registra HKO-a obuhvaćaju sljedeće:
-
proširenje sustava shemom kategorija (stablo klasifikacija) i mogućnost izmjene sheme kategorija od strane administratora
-
proširenje prikaza kompetencija novim atributima
-
uređivanje prikaza podregistra
-
proširenje dodatnom informacijom o poziciji u hijerarhiji
-
čišćenje postojećeg stanja kompetencija
-
izmjene na bazi podataka i u aplikacijama: Zahtjevi, Vrednovanja, Registar te Administrator u Ministarstvu.
*Podatke nužne za obavljanje navedenih poslova koji uključuju dostavu popisa pročišćenih kompetencija (popis šifri kompetencija koje ostaju i popis onih koje treba brisati - duplikat), shemu kategorija - stablo klasifikacija u zadanom formatu, matricu mapiranja - kompetencije grupirane u kategorije te definirana metodologija partnerskoj instituciji osigurat će prijavitelj projekta.
4. Povezivanje informacijskog sustava Registra HKO-a s ostalim informacijskim sustavima.
Poslovi povezivanja informacijskog sustava Registra HKO-a s ostalim informacijskim sustavima uključuju:
-
izmjene programskih sučelja (ISRHKO REST API i Upisnici REST API) namijenjenih interakciji vanjskih sustava s informacijskim sustavom Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira (ISRHKO) sukladno potrebama korisnika
-
ostvarivanje veza prema sustavima Europass, NISOO i ostalim sustavima sukladno zahtjevima ključnih korisnika
-
unaprjeđenje funkcionalnosti Upisnika studijskih programa i ostvarivanje veza s informacijskim sustavom Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira.
-
Slijedom navedenog, od partnerske institucije očekuju se sljedeći rezultati:
1. Tehnološki nadograđeni programski moduli informacijskog sustava Registra HKO-a
- provedena tehnološka nadogradnja programskih modula
- provedena nadogradnja postojećih aplikacija na aktualne verzije platformi
- unaprijeđene konfiguracije i migrirane programske platforme
- provedeni ostali popratni tehnički poslovi
2. Unaprjeđen informacijski sustav Registra HKO-a
- obavljeni svi zahtjevi za prilagođavanjem i nadogradnjom sukladno definiranim razvojnim prioritetima korisnika (MZOM, MROSP, AZVO, ASOO i AOO) uključujući: unaprijeđen proces prijave i administriranja sektorskih stručnjaka, omogućen izvoz prijava i pripadajućih dokumenata u zadanom formatu; ujednačen prikaz podataka zahtjeva za upis u Registar u generiranom elektroničkom obrascu i u aplikacijama Zahtjevi, Vrednovanja, Registar; provedene dodatne prilagodbe sustava vezano uz reviziju standarda zanimanja, skupova kompetencija, standarda kvalifikacija i skupova ishoda učenja; ograničen postupak odobravanja predlagatelja samo za određeni postupak; reimplementiran javni web Registra sukladno zahtjevima korisnika
3. Implementirana klasifikacija kompetencija u informacijski sustav Registra HKO-a
- provedeno čišćenje postojećeg stanja kompetencija
- provedene potrebne izmjene na bazi podataka
- provedene navedene potrebne izmjene u aplikacijama Zahtjevi, Vrednovanja, Registar i Administrator u Ministarstvu
- implementirano unaprjeđenje funkcionalnosti pretraživanja u administratorskom dijelu
- uređen prikaz javnih podataka sukladno potrebama korisnika
- omogućena povezanost studijskih programa iz Upisnika studijskih programa sa standardima kvalifikacija u Registru HKO-a
4. Ostvareno povezivanje informacijskog sustava Registra HKO-a s ostalim informacijskim sustavima
- provedene potrebne izmjene programskih sučelja ISRHKO REST API i Upisnici REST API
- ostvarene veze prema sustavima Europass, NISOO i ostalim sustavima sukladno zahtjevima korisnika
- unaprijeđen Upisnik studijskih programa i ostvarena veza s informacijskim sustavom Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira.
5. Opći uvjeti:
Partnerska institucija treba ispuniti sljedeće opće uvjete:
-
ustanova registrirana za djelatnost razvoja i održavanja informacijskih sustava
-
iskustvo u razvoju nacionalnih informacijskih sustava, odnosno evidencija podataka u sustavu obrazovanja
-
zaposlena najmanje tri stručnjaka s iskustvom u razvoju i održavanju nacionalnih informacijskih sustava, odnosno evidencija podataka u sustavu obrazovanja u trajanju od minimalno tri godine do datuma objave poziva
-
stručni i administrativni kapaciteti za provedbu projekta
-
financijska stabilnost
-
prepoznavanje i razrada projektnih rizika.
Dokaz o ispunjavanju općih uvjeta:
-
izvadak iz Sudskog registra trgovačkog suda o pravnom obliku prijavitelja
-
dokaz o iskustvu u razvoju i održavanju nacionalnih informacijskih sustava, odnosno evidencija podataka u sustavu obrazovanja
-
životopisi stručnjaka
-
opis stručnih i administrativnih kapaciteta za provedbu projekta s opisom metodologije rada na unaprjeđenju Registra HKO-a u skladu s ovim Javnim pozivom
-
dokaz o financijskoj stabilnosti sukladno posljednjem službeno prihvaćenom financijskom izvješću koje ne može biti starije od godine dana od datuma podnošenja projektnog prijedloga
-
izrađen plan upravljanja mogućim rizicima.
6. Kriteriji i postupak odabira partnerske institucije
- Provjeru kriterija provodi Stručno povjerenstvo sastavljeno od predstavnika nositelja projekta, MZOM-a, a koje imenuje ministar MZOM-a. Povjerenstvo razmatra svaku prijavu i ministru podnosi zajedničko izvješće o ispunjavanju kriterija i evaluaciji prijava.
- Obvezni kriteriji su svi opći uvjeti navedeni u odjeljku „Opći uvjeti“ i predstavljaju nužan uvjet za uključivanje partnerske institucije u Projekt te ih ocjenjuju svi članovi povjerenstva s DA ili NE.
- U slučaju da ima više prijavitelja koji ispunjavaju obvezne kriterije, kriteriji se dodatno ocjenjuju.
Tablica 1. Kriteriji za bodovanje Prijedloga plana i kratkog opisa aktivnosti:
KRITERIJI | U obzir će se uzeti sljedeći aspekti: | Bodovi / 5 |
Izvrsnost |
Jasnoća i relevantnost ciljeva
Pouzdanost koncepta i vjerodostojnost predložene metodologije
Kvaliteta predloženih aktivnosti
|
|
Utjecaj | Razina do koje bi rezultati projekta pridonijeli svakom od očekivanih ciljeva opisanih u ovom Pozivu | |
Kvaliteta i učinkovitost | Kvaliteta i učinkovitost plana rada, uključujući i raspis resursa u skladu s njihovim ciljevima i rezultatima Prikladnost upravljačkih struktura i postupaka, uključujući upravljanje rizicima i inovacijama |
Bodovanje
Bodovi se dodjeljuju u rasponu od 0 do 5 bodova za svaki kriterij, s ukupnim maksimalnim mogućim brojem od 15 bodova.
0 - Prijedlog ne ispunjava kriterij ili se ne može procijeniti zbog nedostajućih ili nepotpunih podataka.
1 - Loše. Prijedlog neadekvatno adresira kriterij ili postoje ozbiljne slabosti unutar prijedloga.
2 - Solidno. Prijedlog se općenito odnosi na kriterij, ali postoje značajne slabosti.
3 - Dobro. Prijedlog dobro adresira kriterij, ali postoje brojni nedostaci.
4 - Vrlo dobro. Prijedlog vrlo dobro adresira kriterij, ali je prisutan mali broj nedostataka.
5 - Izvrsno. Prijedlog uspješno rješava sve relevantne aspekte tog kriterija.
4. Odluku o odabiru donosi ministar MZOM-a na prijedlog Stručnog povjerenstva. Odluka o odabiru partnerske institucije neopoziva je i konačna.
7. Način prijave
Prijave na Javni poziv dostavljaju se zemaljskom poštom ili osobno na urudžbeni zapisnik
Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, Donje Svetice 38, 10 000 Zagreb.
Prijavitelj službenim iskazivanjem interesa pristaje na uvjete Javnog poziva i odluke Stručnog povjerenstva.
Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, Donje Svetice 38, 10 000 Zagreb.
Prijavitelj službenim iskazivanjem interesa pristaje na uvjete Javnog poziva i odluke Stručnog povjerenstva.
8. Trajanje Javnog poziva
Javni poziv traje od dana objave do 29. 11. 2024. godine (uključujući 29. 11. 2024. godine do 23.59 h).
9. Obavijest o rezultatima Javnog poziva
Nakon zatvaranja Javnog poziva MZOM-ovo Stručno povjerenstvo predložit će ministru MZOM-a odabir partnerske institucije koja će sudjelovati u projektu na temelju provjere ispunjenja općih uvjeta te, ako je primjenjivo, njihova bodovanja na temelju dostavljene dokumentacije. Odluku o odabiru partnerske institucije MZOM će objaviti na svojim mrežnim stranicama www.kvalifikacije.hr u roku od 30 dana od dana isteka trajanja Javnog poziva.
10. Dodatne informacije
Dodatne informacije vezane uz prijavu na Javni poziv mogu se dobiti na e-adresi:
Možda vas zanima i...
- Javni poziv na iskaz interesa sektorskih stručnjaka za sudjelovanje u radu povjerenstava za vrednovanje zahtjeva za upis standarda kvalifikacija i skupova ishoda učenja u Registar Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira
- Hrvatski kvalifikacijski okvir (HKO)
- Predstavljeno ažurirano Izvješće o povezivanju Hrvatskoga kvalifikacijskog okvira s Europskim kvalifikacijskim okvirom i s Kvalifikacijskim okvirom Europskog prostora visokog obrazovanja
- Javni poziv za izbor kandidata za članove Radne skupine za doradu Nacrta prijedloga kurikula nastavnog predmeta Engleski jezik, Njemački jezik, Talijanski jezik, Španjolski jezik, Francuski jezik, Povijest te Politika i gospodarstvo za kvalifikacije u strukovnom obrazovanju na razini 4.2. HKO-a
- Javni poziv za iskaz interesa sektorskih stručnjaka za sudjelovanje u radu povjerenstava za vrednovanje - 2023.
- Pogledajte sve