- Objavljeno : 07.10.2024.
Smjernice za implementaciju kurikula sedam međupredmetnih tema (Osobni i socijalni razvoj, Zdravlje, Građanski odgoj i obrazovanje, Održivi razvoj, Poduzetništvo, Učiti kako učiti, Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije) za 1., 2., 5. i 6. razred osnovne škole
Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih u sklopu Eksperimentalnog programa »Osnovna škola kao cjelodnevna škola - Uravnotežen, pravedan, učinkovit i održiv sustav odgoja i obrazovanja« objavljuje smjernice za implementaciju kurikula sedam međupredmetnih tema (Osobni i socijalni razvoj, Zdravlje, Građanski odgoj i obrazovanje, Održivi razvoj, Poduzetništvo, Učiti kako učiti, Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije) za 1., 2., 5. i 6. razred osnovne škole. Osim u školama koje su uključene u provedbu Eksperimentalnog programa, smjernice su primjenjive i u ostalim osnovnim školama u Hrvatskoj.
Smjernice služe kao pomoć učiteljima u povezivanju nastavnih predmeta s međupredmetnim temama kako bi učenici u navedenim područjima stekli potrebna znanja i vještine te usvojili vrijednosti i oblikovali stavove koji pridonose njihovom cjelovitom i uravnoteženom razvoju te osobnoj i društvenoj dobrobiti. Smjernice naglašavaju važnost jasne integracije međupredmetnih tema u sadržaj svakoga nastavnog predmeta te su u njima opisani konkretni primjeri koji uključuju metode za ostvarivanje odgojno-obrazovnih očekivanja čiji je učenik aktivan sudionik. Smjernice pružaju konkretne primjere kako se međupredmetne teme uklapaju u predmetne kurikule, potiču suradnju među učiteljima te omogućuju lakše prepoznavanje prilika za implementaciju u svakodnevnu nastavu. Također, smjernice uzimaju u obzir različite školske resurse i uvjete te predviđaju fleksibilne modele koji mogu odgovoriti na specifične potrebe pojedinih škola. Navedena usklađenost osigurava učinkovitiju primjenu međupredmetnih tema a kod učenika potiče daljnji razvoj ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje.
Pisane vijesti | Nastavni planovi i programi | Odgoj i obrazovanje
Smjernice služe kao pomoć učiteljima u povezivanju nastavnih predmeta s međupredmetnim temama kako bi učenici u navedenim područjima stekli potrebna znanja i vještine te usvojili vrijednosti i oblikovali stavove koji pridonose njihovom cjelovitom i uravnoteženom razvoju te osobnoj i društvenoj dobrobiti. Smjernice naglašavaju važnost jasne integracije međupredmetnih tema u sadržaj svakoga nastavnog predmeta te su u njima opisani konkretni primjeri koji uključuju metode za ostvarivanje odgojno-obrazovnih očekivanja čiji je učenik aktivan sudionik. Smjernice pružaju konkretne primjere kako se međupredmetne teme uklapaju u predmetne kurikule, potiču suradnju među učiteljima te omogućuju lakše prepoznavanje prilika za implementaciju u svakodnevnu nastavu. Također, smjernice uzimaju u obzir različite školske resurse i uvjete te predviđaju fleksibilne modele koji mogu odgovoriti na specifične potrebe pojedinih škola. Navedena usklađenost osigurava učinkovitiju primjenu međupredmetnih tema a kod učenika potiče daljnji razvoj ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje.
Dokumenti
- Smjernice za implementaciju kurikula - Građanski odgoj i obrazovanje (za 1., 2., 5. i 6. razred osnovne škole) (6396kb)
- Smjernice za implementaciju kurikula - Osobni i socijalni razvoj (za 1., 2., 5. i 6. razred osnovne škole) (12466kb)
- Smjernice za implementaciju kurikula - Učiti kako učiti (za 1., 2., 5. i 6. razred osnovne škole) (20005kb)
- Smjernice za implementaciju kurikula - Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije (za 1., 2., 5. i 6. razred osnovne škole) (32488kb)
- Smjernice za implementaciju kurikula - Poduzetništvo (za 1., 2., 5. i 6. razred osnovne škole) (7455kb)
- Smjernice za implementaciju kurikula - Zdravlje (za 1., 2., 5. i 6. razred osnovne škole) (16355kb)
- Smjernice za implementaciju kurikula - Održivi razvoj (za 1., 2., 5. i 6. razred osnovne škole) (10724kb)