Smjernice za implementaciju kurikula sedam međupredmetnih tema (Osobni i socijalni razvoj, Zdravlje, Građanski odgoj i obrazovanje, Održivi razvoj, Poduzetništvo, Učiti kako učiti, Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije) za 1., 2., 5. i 6. razred osnovne škole

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih u sklopu Eksperimentalnog programa »Osnovna škola kao cjelodnevna škola - Uravnotežen, pravedan, učinkovit i održiv sustav odgoja i obrazovanja« objavljuje smjernice za implementaciju kurikula sedam međupredmetnih tema (Osobni i socijalni razvoj, Zdravlje, Građanski odgoj i obrazovanje, Održivi razvoj, Poduzetništvo, Učiti kako učiti, Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije) za 1., 2., 5. i 6. razred osnovne škole. Osim u školama koje su uključene u provedbu Eksperimentalnog programa, smjernice su primjenjive i u ostalim osnovnim školama u Hrvatskoj.

Smjernice služe kao pomoć učiteljima u povezivanju nastavnih predmeta s međupredmetnim temama kako bi učenici u navedenim područjima stekli potrebna znanja i vještine te usvojili vrijednosti i oblikovali stavove koji pridonose njihovom cjelovitom i uravnoteženom razvoju te osobnoj i društvenoj dobrobiti. Smjernice naglašavaju važnost jasne integracije međupredmetnih tema u sadržaj svakoga nastavnog predmeta te su u njima opisani konkretni primjeri koji uključuju metode za ostvarivanje odgojno-obrazovnih očekivanja čiji je učenik aktivan sudionik. Smjernice pružaju konkretne primjere kako se međupredmetne teme uklapaju u predmetne kurikule, potiču suradnju među učiteljima te omogućuju lakše prepoznavanje prilika za implementaciju u svakodnevnu nastavu. Također, smjernice uzimaju u obzir različite školske resurse i uvjete te predviđaju fleksibilne modele koji mogu odgovoriti na specifične potrebe pojedinih škola. Navedena usklađenost osigurava učinkovitiju primjenu međupredmetnih tema a kod učenika potiče daljnji razvoj ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje. 

Pisane vijesti | Nastavni planovi i programi | Odgoj i obrazovanje