- Objavljeno : 14.07.2021.
Održana završna konferencija projekta SIDERAL
Na samom početku konferencije, predstavnici Svjetske banke Diego Ambasz i Lucia Brajković dali su globalni prikaz utjecaja pandemije na obrazovanje. Na to se nadovezala Henriette Stӧber iz Europskog udruženja sveučilišta s prikazom načina na koji je kriza osvijestila važnost dostupnosti obrazovanja svima, kao i mjera za inkluzivnost koje su među ostalim obuhvaćene i programom Erasmus+ 2021.-2027. Martina Darmanin, predsjednica Europske studentske unije, govorila je o aktivnostima Savjetodavne skupine za socijalnu dimenziju Skupine za praćenje Bolonjskog procesa (BFUG), pojasnila je Načela i smjernica za jačanje socijalne dimenzije visokog obrazovanja u EHEA-i te rezultate studije Studentski život tijekom i poslije COVID-pandemije – europski uvidi. Saša Puzić s Instituta za društvena istraživanja Zagreb predstavio je studiju O podzastupljenim i ranjivim skupinama studenata – prilozi unaprjeđivanju socijalne dimenzije visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj koja sadrži analize povezane sa socijalnom dimenzijom visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj. Potom je Đurđica Dragojević iz Ministarstva znanosti i obrazovanja predstavila razvoj nacionalnih politika priznavanja prethodnog učenja u visokom obrazovanju kao jednog od alata unapređenja socijalne dimenzije visokog obrazovanja.
U cjelini posvećenoj uključivosti u obrazovanju u digitalnom dobu, Ninoslav Šćukanec Schmidt s Instituta za razvoj obrazovanja Zagreb predstavio je dugoročne učinke pandemije na mlade, ali i načine na koji je krizu moguće upotrijebiti za unapređenje socijalne dimenzije visokog obrazovanja. Maria Keplinger iz austrijskog Federalnog ministarstva obrazovanja, znanosti i istraživanja predstavila je austrijski odgovor na pandemiju, uz poseban naglasak na intenzivnije psihološko savjetovanje za studente. Velimir Srića s Ekonomskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu govorio je o promjeni pristupa obrazovanju uslijed povećane dominacije digitalne tehnologije. Martina Gaisch sa Sveučilišta primijenjenih znanosti Gornje Austrije osvrnula se na mogućnost postizanja UN-ovog cilja održivog razvoja vezanog za obrazovanje, a koji se odnosi na znatno povećanje broja građana koji imaju odgovarajuće vještine za zapošljavanje, dostojan posao i poduzetništvo do 2030. godine, osiguravanje inkluzivnog i pravednoga kvalitetnog obrazovanja na svim razinama te promicanje cjeloživotnog obrazovanja za sve. Martin Unger s Instituta za napredne studije u Beču problematizirao je digitalizaciju za koju smatra da nije namijenjena svima niti je moguće ponuditi sve kolegije uživo i online, iako drži da bi svaka zemlja trebala imati jedno virtualno sveučilište.
Konferencija je zaključena okruglim stolom na temu priznavanju prethodnog učenja. Ernesto Villalba-Garcia iz europske agencije za cjeloživotno učenje CEDEFOP govorio je o izradi nove verzije europskih smjernica za priznavanje neformalnog i informalnog učenja. Christina Paulus s bečkog sveučilišta BOKU govorila je o vlastitom iskustvu rada na postupcima priznavanja prethodnog učenja te naglasila da je u tom području ključna suradnja stručnjaka iz visokog obrazovanja sa stručnjacima iz cjeloživotnog obrazovanja koja često izostaje. Marta Žuvić sa Sveučilišta u Rijeci i Mislav Balković s Visokog učilišta Algebra govorili su o iskustvu uvođenja postupaka prethodnog učenja na vlastita visoka učilišta te važnosti izravnog uključivanja i podrške uprave visokog učilišta. Konačno, Michael Karpišek je ispred EURASHE predstavio recentne studije prethodnog učenja te govorio o najavljenim europskim inicijativama u tom području.
Dokumenti
- World Bank Inclusion in tertiary HE - Diego Ambasz & Lucia Brajkovic - Zagreb, July 7, 2021 (329kb)
- EUA Social inclusion at European higher education institutions Henriette Stoeber - SIDERAL final conference, 7 July 2021 (842kb)
- ESU Students perspective in online teaching and learning - Martina Darmanin - SIDERAL final conference, July 2021 (553kb)
- IDIZ On Underrepresented and Vulnerable Groups of Students: Contributions to the Enhancement of the Social Dimension Higher Education in Croatia - Saša Puzić (721kb)
- Introducing the Recognition of Prior Learning to Croatia to Support the Social Dimension - Đurđica Dragojević (2552kb)
- New decade for the social dimension within the Bologna Process - Nino S. Schmidt (586kb)
- The social dimension revisited in the light of COVID-19 - Maria Keplinger, July 7, 2021 (598kb)
- Inclusion in huigher education in the digital era: way forward - Digital education issues and challenges - Velimir Srića (2863kb)
- Can the new COVID-19 normal help achieve SDG4 - Martina Gaisch (964kb)
- Inclusion in higher education in the digital era: 2 thesis - Martin Unger - SIDERAL Final Conference - 7. 7. 2021. (479kb)
Možda vas zanima i...
- Objavljena Metodologija za prikupljanje podataka o obrazovnim i profesionalnim putevima studenata prema njihovom socijalnom i ekonomskom statusu
- Najava završne konferencije projekta SIDERAL – Socijalna i međunarodna dimenzija obrazovanja i priznavanja prethodnog učenja
- Objavljena studija O podzastupljenim i ranjivim skupinama studenata – prilozi unaprjeđivanju socijalne dimenzije visokog obrazovanja u Republici Hrvatskoj
- Nastavlja se rad na razvoju sustava priznavanja prethodnog učenja
- Održana druga sjednica Nacionalne skupine za unaprjeđenje socijalne dimenzije visokog obrazovanja
- Pogledajte sve