Vrednovanje ishoda učenja učenika
Vanjsko vrednovanje ishoda učenja jest standardizirano vrednovanje koje se planira i priprema izvan škola s ciljem osiguravanja konzistentnosti svih postupaka - primjene, ocjenjivanja, interpretacija i usporedivosti rezultata.
Može se provoditi na populaciji učenika, na uzorcima učenika ili samo u nekim školama i razredima (primjerice na zahtjev škole koja želi pratiti napredak svojih učenika ili se želi usporediti s nacionalnim normama).
Škole su obavezne koristiti rezultate nacionalnih ispita i državne mature te sve druge pokazatelje uspješnosti odgojno-obrazovnog rada za analizu I samovrednovanje zbog trajnog unapređivanja kvalitete rada škole.
Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije na području vrednovanja ishoda učenja učenika propisane su sljedeće mjere:
Može se provoditi na populaciji učenika, na uzorcima učenika ili samo u nekim školama i razredima (primjerice na zahtjev škole koja želi pratiti napredak svojih učenika ili se želi usporediti s nacionalnim normama).
Škole su obavezne koristiti rezultate nacionalnih ispita i državne mature te sve druge pokazatelje uspješnosti odgojno-obrazovnog rada za analizu I samovrednovanje zbog trajnog unapređivanja kvalitete rada škole.
Strategijom obrazovanja, znanosti i tehnologije na području vrednovanja ishoda učenja učenika propisane su sljedeće mjere:
- razrada, rasprava i uspostavljanje cjelovitog okvira vanjskog vrednovanja ishoda učenja u različitim vrstama obrazovanja i na različitim obrazovnim razinama;
- definiranje nadležnosti za upravljanje i primjenu okvira vanjskog vrednovanja;
- razrada modela korištenja rezultata periodičnih vanjskih ispita za praćenje ostvarivanja obrazovnih ishoda na nacionalnoj razini;
- rekonceptualizacija modela državne mature u skladu s novim kurikularnim ciljevima;
- uspostavljanje modela vanjskog vrednovanja - certificiranja strukovnih kvalifikacija u redovnom sustavu strukovnog obrazovanja.